Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Jeg kan nok også hjælpe dig lidt i denne tråd. Jeg har ikke så god tid nu og vender tilbage senere. Men der er lige to ting, der falder mig ind med det samme.

1: Prisen på trykningen. Den lyder helt vanvittig høj - medmindre alle sider er i farver osv.

2: Prisfastsættelsen. Hvad har du fastsat prisen udfra? En god Amino og ham der laver min markedsføring (Martin fra Overt.dk) lærte mig, at pris er noget man fastsætter udfra, hvilken værdi bogen har. Jeg sad også og tænkte på, at bogen skulle koste så og så meget, hvis jeg skulle tjene så og så meget pr. styk. Men hvad du tjener pr. bog er helt underordnet for kunden. De er interessrede i, hvad de får ud af produktet i forhold til, hvad de giver for lignende produkter.

Nogle kan tage 1500 for en bog, fordi den er unik og en god investering for kunden. Andre kan tage 40 kr. Ved du noget om, om der er lignende bøger på markedet - og hvad de koster? Eller hvad plejer din målgruppe at give for lignende bøger?

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 18:45

Hej

Hvis jeg skal  give ville jeg kontakte ejeren af en hjemmeside som hedder www.netnatur.dk og tilbyde ham 9 % af fortjenesten sådan ham har lidt ud af at sælge din bog for dig,

Ejeren hedder michael sand, og held og lykke med projektet,

Preben

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:45

Hej Hans Peter

Tak for svar.

Bedemandsforretninger tror jeg ikke på, har selv været der for at finde en kiste til min datter, og der kunne jeg slet ikke forholde mig til bøger.

Men jo der hvor de ramte kommer, de har jeg også tænkt, på den måde, fordi vi ikke er så mange og fordi vi samles relativt få steder på nettet og i virkelighedens verden, så er det jo også nemmere på en måde.

Kh Anette

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Sep 10
Skrevet kl. 18:50

Hej Lars

Tak igen

Glæder mig til at læse din tråd.

Ingen sider er i farve på nær forside. Jeg ved at der er 5-6 bøger på markedet men ingen andre med min vinkling, udviklingsproces. Andre bøger koster mellem 150 og 200. Så min behøver selvfølgelig heller ikke at være så billig.

Læser lige din tråd

KH Anette

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Sep 10
Skrevet kl. 18:51

preben tak

det tjekker jeg udSmile

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:23

Hej Anette

Faldt lige over dit spørgsmål. Jeg ville helt klart, lave en blog på hjemmeside, hvor jeg skriver om dine bøger og de emner, som den omhandler. På den måde får mange flere aftryk på nette, så når folk søger på spædbørnsdød, kommer der en masse blog indlæg op fra dig og folk kan se du sælger bøger og evt. foredrag.

Det er på den måde jeg gør det selv.

Held og lykke

Mvh

Erik B. Jørgensen

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:28

Hej Anette

Jeg ville helt klart lave en blog på din hjemmeside, hvor du skriver om alle de emner du skriver bøger om. Du kunne skrive en masse om spændbørnsdød, og når folk så søger på google, ligger du meget bedre, men dine indlæg.

På den måde finder folk dig nemmere og de kan se du sælger bøger og evt. foredrag.

Det er den måde jeg gør det på.

Held og lykke

Mvh

Erik B. Jørgensen

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Sep 10
Skrevet kl. 10:04

Tak Erik, det vil jeg prøve at se om jeg kan finde ud af. Super ide.Smile

Mikael hold op nogle gode links, jeg er helt blå i hovedet af at linke til min hjemmesideSmile

Preben den mand du henviser til sælger jagtting, jeg skriver om spædbarnsdød?

Tak mange tak alle

KH Anette

www.kvinde.se

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 10:25

Vil du tjene penge skal du selvfølgelig sætte din pris op, eller få sænket din udgift. eller hvad med begge dele?

Jeg syndes du skulle lave nogle uddrag fra bogen der fanger og lave det til en gratis ebog. Hvor inden i der er reklame til din hjemmeside, hvor man kan købe hele bogen i print.

Så ligger du din ebog på nettet forskellige steder og reklamere med den hvor du kan bla. google og facebook.

På facebook opretter du en en gruppe for folk som oplever eller har oplevet sorg og spædbarnsdød.

Her invitere du folk så folk der er i situationen, kan snakke med andre og folk der ville støtte kan også komme.

opret her inde nogle foredrags aftener hvor du vil fortælle om det du har oplevet for at de kommer til at kunne lide dig og så fortæller du om alt dette du gør på grund af det. Nu har du så også lavet en bog. Har du ikke et lokale til det så spørg et biblioteket eller prøv at lave et online foredrag så kan du få folk med fra HELE Danmark uden det skulle koste særlig mange basøre :)

Du kan evt. også lave en støtte forening for sorg og spædbarnsdød (jeg ved intet om regler til foreninger skal det lige siges) hvor du kan samle penge ind, som kan bruges til at hjælpe andre i samme situation f.eks. med en gratis bog de f.eks kan få hos lægen. og så tjener du helt automatisk pengende på overskudet af din bog ved at firma'er og private betaler for at andre SKAL have din bog så er der også mange der oplever dig som forfatter og er du god kan du så nemmere sælge den næste.

Det var bare lige mine ideer :)

Positive tanker

Anders

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette,

Her er lige lidt feedback

Hvis du vil nå (og hjælpe) de mennesker der står i den ulykkelige situation at de har mistet et barn, så tror jeg du skal målrette hele dit projekt 100% efter det. Hvis en person er fyldt op med sorg og afsavn og søger på nettet efter hjælp, så vil den person ikke have alt muligt andet end kun lige præcis det de leder efter.

Derfor vil jeg anbefale:

1. Lav en dedikeret hjemmeside til dit projekt, med en titel der allerede fra google indikere at man er på rette spor (altså et navn der klart fortæller hvad man kan forvente at finde her) - "kvinde.se" er for bredt og for ukonkret i denne sammenhæng.

2. Gå lige til sagen på hjemmesiden. Folk surfer ikke efter spædbørnsdød for sjov, de vil have hjælp/information nu. Så lad være med at gemme det vigtige til en eller anden undermenu.

3. Lad evt din side være et samlingspunkt for forskellige services i forbindelse med emnet: du kan annoncere med foredrag (hvis du vil ud at tale om det), du kan lave en blog om din dagligdag og erfaringer/historie med emnet og/eller du kan have en "Hvad gør jeg nu?" FAQ, der hurtigt og præcist giver folk svar på nogle presserende sprøgsmål, f.eks omkring det praktiske i forbindelse med spædbørnsdød.

4. Din bog henvender sig ikke bredt, men tilgengæld til nogle mennesker der har meget brug for den. Med andre ord vil du have en relativ lille kundekreds, men med en stor konverteringsrate. I den forbindelse skal du ikke være bekymret for at sætte prisen for højt, de folk der står med smerten er ligeglade med om den koster 40,- mere eller mindre, de vil bare gerne have hjælp - Og vær samtidig opmærksom på at en høj pris indikere kvalitet, mens en lav signalere discount. De fleste mennesker vil hellere betale ekstra for en vare, hvis de føler det giver dem garanti og sikkerhed, når det drejer sig om noget vigtigt. 

5. Overvej evt. at sætte din bog tilsalg som PDF-download - det koster minimalt i produktion og det har den store fordel at folk kan få den NU. Hvis jeg sidder tom og ensom med smerten søndag nat, har jeg ikke lyst til at vente 3 dage på posten - jeg vil have alt det hjælp/info jeg kan få med det samme!

6. Kom ud og vær aktiv hvor folk dine kunder befinder sig, både på nettet og i verden. Få lavet nogle flyers til at ligge ud hos terapueter, psykologer, jordmødre, mødregrupper etc... - og hjælp på de forums hvor folk taler om disse ting. Hvis du opretter en profil på diverse fora, så link din side i profilen og ellers bare hjælp af et godt hjerte, så skal folk nok selv klikke sig hen til din side, når de erfare at du reelt er en kilde til god information.

7. Husk at mange pårørende oftes står stand-by på sidelinien og ville ønske de kunne hjælpe når deres venner, familie, kollegaer står med sorgen. At kunne henvise til din side eller f.eks købe og sende din (PDF) bog med mail, kunne være en fin måde hvorpå en masse mennesker ville kunne føle de kunne gøre noget for at hjælpe. (med andre ord; de pårørende er også en del af din målgruppe, så henvend også dig til dem).

8. Hvis det ikke allerede er en del af din bog, kunne det også være en ide at inddrage din mand/kæreste og få ham til at dele af sine erfaringer. At inddrage mandens "point of view"  vil potentielt set fordoble din/jeres målgruppe (og måske mangler der fokus på mandens situation når det drejer sig om spædbørnsdød?).

9. Og sidst, men ikke mindst: overvej klart Adwords reklamer i google.  Som nævnt vil de mennesker der søger på emnet oftest være meget fokuseret på at finde hjælp og det vil derfor garanteret godt kunne betale sig.

Bare et par tanker...

Held og lykke med det hele!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)