Hej Anette,
Her er lige lidt feedback
Hvis du vil nå (og hjælpe) de mennesker der står i den ulykkelige situation at de har mistet et barn, så tror jeg du skal målrette hele dit projekt 100% efter det. Hvis en person er fyldt op med sorg og afsavn og søger på nettet efter hjælp, så vil den person ikke have alt muligt andet end kun lige præcis det de leder efter.
Derfor vil jeg anbefale:
1. Lav en dedikeret hjemmeside til dit projekt, med en titel der allerede fra google indikere at man er på rette spor (altså et navn der klart fortæller hvad man kan forvente at finde her) - "kvinde.se" er for bredt og for ukonkret i denne sammenhæng.
2. Gå lige til sagen på hjemmesiden. Folk surfer ikke efter spædbørnsdød for sjov, de vil have hjælp/information nu. Så lad være med at gemme det vigtige til en eller anden undermenu.
3. Lad evt din side være et samlingspunkt for forskellige services i forbindelse med emnet: du kan annoncere med foredrag (hvis du vil ud at tale om det), du kan lave en blog om din dagligdag og erfaringer/historie med emnet og/eller du kan have en "Hvad gør jeg nu?" FAQ, der hurtigt og præcist giver folk svar på nogle presserende sprøgsmål, f.eks omkring det praktiske i forbindelse med spædbørnsdød.
4. Din bog henvender sig ikke bredt, men tilgengæld til nogle mennesker der har meget brug for den. Med andre ord vil du have en relativ lille kundekreds, men med en stor konverteringsrate. I den forbindelse skal du ikke være bekymret for at sætte prisen for højt, de folk der står med smerten er ligeglade med om den koster 40,- mere eller mindre, de vil bare gerne have hjælp - Og vær samtidig opmærksom på at en høj pris indikere kvalitet, mens en lav signalere discount. De fleste mennesker vil hellere betale ekstra for en vare, hvis de føler det giver dem garanti og sikkerhed, når det drejer sig om noget vigtigt.
5. Overvej evt. at sætte din bog tilsalg som PDF-download - det koster minimalt i produktion og det har den store fordel at folk kan få den NU. Hvis jeg sidder tom og ensom med smerten søndag nat, har jeg ikke lyst til at vente 3 dage på posten - jeg vil have alt det hjælp/info jeg kan få med det samme!
6. Kom ud og vær aktiv hvor folk dine kunder befinder sig, både på nettet og i verden. Få lavet nogle flyers til at ligge ud hos terapueter, psykologer, jordmødre, mødregrupper etc... - og hjælp på de forums hvor folk taler om disse ting. Hvis du opretter en profil på diverse fora, så link din side i profilen og ellers bare hjælp af et godt hjerte, så skal folk nok selv klikke sig hen til din side, når de erfare at du reelt er en kilde til god information.
7. Husk at mange pårørende oftes står stand-by på sidelinien og ville ønske de kunne hjælpe når deres venner, familie, kollegaer står med sorgen. At kunne henvise til din side eller f.eks købe og sende din (PDF) bog med mail, kunne være en fin måde hvorpå en masse mennesker ville kunne føle de kunne gøre noget for at hjælpe. (med andre ord; de pårørende er også en del af din målgruppe, så henvend også dig til dem).
8. Hvis det ikke allerede er en del af din bog, kunne det også være en ide at inddrage din mand/kæreste og få ham til at dele af sine erfaringer. At inddrage mandens "point of view" vil potentielt set fordoble din/jeres målgruppe (og måske mangler der fokus på mandens situation når det drejer sig om spædbørnsdød?).
9. Og sidst, men ikke mindst: overvej klart Adwords reklamer i google. Som nævnt vil de mennesker der søger på emnet oftest være meget fokuseret på at finde hjælp og det vil derfor garanteret godt kunne betale sig.
Bare et par tanker...
Held og lykke med det hele!