Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation af IT

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Mange af jer har sikkert siddet og overvejet hvordan i dokumenterer jeres IT-løsninger - både for dem, der har løsninger og for dem, der sælger løsnnger.

Jeg har lagt en skabelon til netop dette på denne side:

http://www.artirio.dk/it-service/

Den kan frit benyttes; der er også et eksempel på en udfyldt skabelon.

Skabelonen er for nuværende begrænset til infrastruktur, men der er god basis for at fylde mere på, så.. værsågod :-)

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kræver lidt :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har noget med din DNS-opsætning; der spørges ikke om kodeord eller noget her - eller for andre, der har været inde og se siden..?

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

"Har du snakket med din IT-mand idag" NEJ HAN ER FYRET :)

Ville ellers gerne have set den, men gider ikke til at lege computernørd idag :(

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Sig endelig til, hvis du ombestemmer dig, så kunne det være jeg kunne hjælpe..?

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gør det samme hos mig, men bare tryk "Cancel/annuller", så viser den det alligevel.

Mvh/

Allan

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ret meget information om dokumentation af IT. Det kan gøres på et hav af måder, og er ret forskelligt alt efter om det er program, online service, hvilke type, om dokumentationen er papir eller elektronisk.

 

Jeg går bare ud fra KISS (Keep It Simple Stupid), skal lige akkurat besvare folks generelle tvivlsspørgsmål og så må de sende en mail eller lignende hvis der er noget uddybende. En knowledge base på ens side, hvis det er en online service man tilbyder, er uundværdlig.

 

Nu arbejder jeg så også stort set udelukkende med software, og kan godt se at skabalonen er henvendt til udstyr. Fin skabalon, men er der noget bestemt type udstyr det henvender sig til?

 

Og det er en pæn pige du har på siden ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Det er korrekt, at der er en del information om dokumentation derude. Og det er korrekt, at dette er påmøntet udstyr og ikke software som sådan.

Pointen er, at jeg praktisk taget ikke har set nogle små virksomheder have noget, der bare minder om en fornuftig samling på dokumentation, leverandøraftaler, garanti osv. osv., så når noget går i stykker, så aner de ikke hvad de skal gøre. Jo, ringe efter folk som mig, men det løber jo også op, når jeg skal fejlsøge på systemer uden anden information end den, jeg selv skal grave frem.

Tanken er også, at det skal være på et niveau, hvor det mest er en hjælp for virksomheden, og måske knap så meget for teknikeren - og på et niveau, hvor det er muligt for virksomheden selv at udfylde det. F.eks. kan virksomheden lynhurtigt få overblik over hvad for noget udstyr der er under garanti, og hvem man skal henvende sig til hvis ja.

En komplet konfiguration fra f.eks. routeren eller opsætningen af Small Business Server ville da være rar at have, men dels er den meget svær for en ikke-tekniker at dokumentere, dels er det nemt at skaffe, når man er kommet igang ud fra den basale dokumentation.

Jeg er helt klar over, at hvis man taler software, så er formen lidt en anden (har selv været udvikler på et tidspunkt), men så er der sandsynligvis andre dokumentationsskabeloner der kan bruges, eller også kan den forhåndenværende udvides til at indeholde nok til at finde den dybe, tekniske hjælp Cool

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)