Hej alle. Jeg er en fyr på 20, der længe har gået med ambitioner om at starte noget selvstændigt. For noget tid siden fik jeg så idéen til, at jeg gerne vil starte en sandwichbar (meget nyskabende), der lægger mere vægt på friske råvarer end alle de andre sandwichbarer i Horsens.! MEN .. Jeg ved meget lidt om det, så tænkte at jeg lige ville skrive et indlæg, så jeg ved om jeg er dødsdømt fra starten eller hvordan det ser ud. Mit overordnede spørgsmål lyder egentlig på, om der er nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få svar på alle mine spørgsmål som for eksempel: Når så jeg bliver momsregistreret, kan jeg så købe ALT til "firmaet" momsfrit? Er der anderledes husleje når det er som firma end privat? Hvor har det i det hele taget nogen indflydelse, at jeg er selvstændig i stedet for privat? Kan jeg få noget iværksætterstøtte? og hvad er det? :s Hvor stor bør min startkapital være? Skal de eventuelle ansatte være fyldt 18 år? og skal de have specielle kurser i håndtering af fødevarer etc.? Hvordan laver jeg fornuftig og billig PR? Hvad med fødevarermyndighederne? Hvordan bliver jeg i det hele taget registreret som selvstændig? ... og lignende spørgsmål. Som sagt: hvor finder jeg svarene? Eller er der evt. nogen på sitet her, der kan hjælpe? (Ved godt at nogle af spørgsmålene er hele uddannelser i sig selv, men grundvidenen inden for hvert emne kunne være rart at få) Hilsen den håbefulde! |
Hvis du kan hamle op med Marie´s nede ved Alta så er jeg kunde hos dig hver evig eneste dag :)