Hej alle glade aminoer, Jeg har fået muligheden for at starte noget engrossalg, har bare nogle ting jeg tænker over i forbindelse med det. Første ting er jeg skal importere produktet, det kommer ude fra Europa, Så skal jeg vel betale told? hvor mange ting skal jeg regne med at betale for at få et produkt ind i Europa? næste ting jeg tænker er så skat? hvis jeg køber et produkt for 1000kr, og sælger det for 2000kr og skal betale 50% i skat(enkeltmandsvirksomhed). Er det mig der har misforstået noget eller skal man sælge det for over det dobbelte? Håber i gider at hjælpe. Hilsen Seiven |
Hej Seiven
Jeg skal prøve at svare dig ;-)
Vedrørende import fra ikke-eu lande, her gælder der en række regler alt efter hvorfra du importerer og hvad du importerer, så der er ikke noget entydigt svar indtil du har alle detaljerne.
Vedrørende omkostninger ved at få det ind i Europa; her skal du have fat i noget shipping el. andet alt efter volumen på det du importerer. Importerer man f.eks. vin, er det jo noget der fylder - og så skal man have fat i shipping, men er det små enheder, kan det måske bedre svare sig at sende pr. post / fly fragt.
Skat; skat er jo et komplekst område og din virksomheds skat beregnes jo ud fra dit overskud - og skattesatsen er jo ikke 50% for virksomheder. Det du trækker ud til dig selv, beskatte jo ligesom alm. indkomst.
Hvis jeg skal være helt ærlig, skal man bruge mange flere informationer for at give dig et rigtigt svar, du kan bruge til noget. Det svarer lidt til at spørge "hvad koster en bil?" - den kan jo koste fra 3.000 kroner op til mange milioner ;-))
Så enten skal du dele spørgsmålene op i flere dele og være meget specifik eller også kan du tage kontakt til en revisor/bogholder...
(eller mig - reklame reklame ;-))). Mvh Stig
www.finans.drupalgardens.com