Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæle ideer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan man gører ved at andre folk kopir ens idee 99% eller er der ingen lov der siger dette er ulovligt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:01
Du er nok nødt til at komme med noget mere konkret, for at du kan få et mere klart svar, men en advokat er en løsning...
Tilmeldt 9. Jan 07
Skrevet kl. 17:06
Personen er en "bekendt".
Jeg viste ham min side også ville han lave det samme.

Min side består af at man tjener penge ved at tilmelde sig konkurrencer og besøge sider,
og læse emails hver måned er der en konkurrence om den person der har skaffet flest venner vinder en ting,
hver ven du skaffer tjener du 10% på.

Hans side vil består af at man tjener penge ved at tilmelde sig konkurrencer og besøge sider,
og læse emails hver måned er der en konkurrence om den person der har skaffet flest venner vinder en ting,
hver ven du skaffer tjener du 15% på.

Designet er også bygget op på samme måde som min, barer stadig anderledes.
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 17:22
Som udgangspunkt har du ikke eneret på din idé. Tænk hvis der kun måtte være 1 søgemaskine, 1 forum, 1 slags mælk, 1 slags rugbrød osv.. (Du har vist fattet min pointe nu)

Din ven må dog ikke direkte kopiere din hjemmeside eller dit brand. Altså må kan ikke kopiere din HTML eller dine billeder. Hvis han vælger at bygge sin egen side med samme idé og nogenlunde samme opbygning, så er der meget lidt at gøre ved det.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:18
Ja for at man kan tale om at ''stjæle'' din ide, skal det virkelig også være din ide! Du skal have noget unikt, noget som ikke er brugt før og noget som du kan tage patent på (få ophavsret). Her er det vist ikke tilfældet. Det gør det dog ikke mindre surt at din ven ''stjæler'' din ide.

Jeg ville dog arbejde videre med det, hvis du tror på det. Retfærdigheden skal nok sejre i sidste ende

Tilmeldt 9. Jan 07
Skrevet kl. 03:46
Okay mange tak for jeres svar :D

Jeg har lige fået afvide idag, at han har prøvet at lokke min ven til at gå hjem til mig og når jeg sov eller ikke kiggede skulle men ven sende ftp koden eller min mappe med mine filer i til ham, og min ven ville få 1000kr af ham.
Dog fik jeg det afvide af min ven :)

Nu har jeg endelig set hvor klamme (undskyld mine ord) folk kan værer i denne brance og dette får mig virkelig lyst til at stoppe.
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:06
Tror nu ikke at det har noget med nogen branche at gøre. Tror bare din såkaldte "ven" er lidt langt ude. Hvis man mener det sådan lidt alvorligt, så er det vel egentlig en sag for politiet.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:44
Hej Steffanv,

Den dag du får en god ide, så skal du brugde en halv time på at formulere ideen på 1 eller 2 sider. Når det er gjort, så kan du få en notar til at påtegne din ide på de fleste retskontorer i Danmark. Det koster 3-400 kroner.

Der er også en mere simpel løsning. Smid din plan i en kuvert, forsegl den, og send den til dig selv med posten. Når du modtager den, lader du være med at åbne den. Nu har du et poststempel med en dato på en uåbnet kuvert. Så er det lidt svært for en anden person, som har set det hos dig, at løbe fra hvem der fik ideen først.

Problemet er dog, at så længe du ikke har bundet personen op med en kontrakt, har du meget begrænsede rettigheder. Denne måde, at gøre tingene på, er bedst hvis du skal vise din ide til andre i et tidligt forløb, hvor du vil stikke en finder i jorden og vurdere om ideen er god. hvis den er det, skal du igang med det rigtige registreringsarbejde med patenter og rigistreret mærkevare og de andre dyre ting.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)