Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man ved de store fuskere og røvrendere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle har mødt dem eller kommer til at møde dem før eller senere. Ægte fuskere, som ikke laver andet end at planlægge det næste røvrenderi på uskyldige mennesker..

Et eksempel med en brugtvognsforhandler (vaskeægte røvhuller og svindler-klassen:

Jeg havde lige købt en bil til 25.000 kr. Kørte i den få måneder og så skulle den synes. Der var noget omfattende arbejde der skulle laves. Fint nok, jeg kører den til en mekaniker/brugtvogns forhandler. Beder ham om at kigge på den og give mig et tilbud. Han beholder den i et par dage, ringer og siger 8.000,- fordi der var omfattende arbejde der skulle laves på den. Jeg siger OK, bare sæt det igang og ring når den er klar.

2 uger efter. ingen lyd. jeg ringer. manden er syg og derfor bliver det udskudt lidt. fint nok.

2 uger efter. ingen lyd. jeg ringer. manden har forstuvet sin arm, men det ville snart gå over. fint nok.

2 uger efter skal nummerpladen afleveres, da bilen ikke var klar til syn pga manglende reparation.

sidenhen undskyldning efter undskyldning og jeg orkede ikke at skulle skaffe prøve plader for at køre hen til et andet røvhul og få samme behandling, så valgte at vente på min bil.

nu er der gået 2 år og bilen er rådnet og intet værd. han tilbød mig at købe den for 2000,- kr.

hva gør man? vi har intet andet end mundtlige aftaler. ved godt man siger at mundtlig er ligeså gyldig som skriftlig aftale men det er bare ikke en skid værd, når man i retten skal bevise det, hvad der er blevet SAGT.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:00

Jeg havde nok valgt at finde en anden til at udføre opgaven efter den første ventetid..

Hvis du var så sent på den at du kun havde 6 uger før pladerne blev taget har det da også været efter at bilen skulle have været synet(?)

Så vidt jeg ved bliver de først inddraget når man er gået 3 måneder over tid for seneste synstidspunkt..

Men du kan da sagsøge vedkommende og bruge et par år i retssystemet på det, en del flere penge end hvad du har givet for bilen i sin tid.. Eller bare indse at du måske hat været for naiv ved at lade bilen stå hos mekanikeren i 2 år i forventning om at den blev lavet..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:06

Hej

Jeg sidder lidt og undrer mig, ikke så meget over din oplevelse med et autoværksted, men mere over din tolerance og tendens til ligegyldighed.

Du lader åbenbart til at have en utrolig tolerant tilgang til både værdier, penge og medmennesker, hvilket nu efter 2 år er resulteret i, at du har betalt kr. 25.000 for stort set ingenting. Hvorfor?

Jeg forstår det bare ikke - Ville du handle det samme sted, hvis det gang på gang viste sig, at fødevarerne var fordærvede?

Tonny

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 22:11

ved ikk præcis med de ugetal jeg har angivet, da det som sagt er 2 år siden.. men ja naivt var det jo, men det er mange ting, når man ser i bakspejlet :)

jeg har faktisk overvejet, at gå i retten med det for jeg har et vidne til hele forløbet og sådan som jeg ser det kan jeg umuligt tabe sagen... eller hvad? Er ligeglad om jeg skal bruge 2 år i retten, hvis bare jeg vinder. Jeg tvivler stærkt på, at det er mig der kommer til at betale for sagsomkostningerne. Brugtvognsforhandlere har i forvejen et lorte ry, så mon ikke det kommer mig tilgode?  

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 22:17

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Jeg sidder lidt og undrer mig, ikke så meget over din oplevelse med et autoværksted, men mere over din tolerance og tendens til ligegyldighed.

Du lader åbenbart til at have en utrolig tolerant tilgang til både værdier, penge og medmennesker, hvilket nu efter 2 år er resulteret i, at du har betalt kr. 25.000 for stort set ingenting. Hvorfor?

Jeg forstår det bare ikke - Ville du handle det samme sted, hvis det gang på gang viste sig, at fødevarerne var fordærvede?

Tonny

Jamen du har ret mht min tolerance til værdier. Jeg havde 2 andre (og bedre) biler i forvejen, så det rørte mig ikke så meget at han var utrolig sløv og hans forklaringer var eventyrlig gode og fucking fantastiske, så jeg valgte bare at tro på dem. Man kan altid være bagklog og sige dit og dat, men sådan reagerede jeg desværre, hvilket jeg nu bøder for. Jeg må bare have været for godtroende.

Mht. fordærvede varer kommentarer, så relaterer den ikke særlig godt, når det var min førstegangs aftale med netop denne mekaniker. Jeg vil jo aldrig bruge ham igen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:21

DC Trading:

ved ikk præcis med de ugetal jeg har angivet, da det som sagt er 2 år siden.. men ja naivt var det jo, men det er mange ting, når man ser i bakspejlet :)

jeg har faktisk overvejet, at gå i retten med det for jeg har et vidne til hele forløbet og sådan som jeg ser det kan jeg umuligt tabe sagen... eller hvad? Er ligeglad om jeg skal bruge 2 år i retten, hvis bare jeg vinder. Jeg tvivler stærkt på, at det er mig der kommer til at betale for sagsomkostningerne. Brugtvognsforhandlere har i forvejen et lorte ry, så mon ikke det kommer mig tilgode?  

Hvis sagen ligger 2 år tilbage er den nok ganske tung at trække gennem retssystemet da du får svært ved at dokumentere at der foreligger en aftale, og den vil nok være nem at afvise pga din passivitet.. Du har sikkert ikke rykket skriftligt for en endelig dato, hvor bilen skulle være færdig, og ellers ville du hæve aftale?

Og så noget helt andet : Sagsomkostninger er noget dommeren tildeler, det kan være han mener at du skal have 10.000 kroner af modparten hvis du vinder sagen, til dækning af dine sagsomkostninger.

Dommeren kigger ikke det mindste på hvad du reelt har brugt på advokatbistand, retsafgift osv i den forbindelse - Så typisk får man meget meget meget mindre tilkendt i sagsomkostninger end hvad man reelt har måttet bruge på sagen. Alene af den grund tvivler jeg på at du får noget ud af det.

Og hvis forhandleren har et lorte ry er det jo ikke engang sikkert at han har nogle penge du kan plukke ham for.

Hvis jeg var dig ville jeg tage denne her kedelige oplevelse som en af den slags man lærer noget af og kan grine af engang senere.. Smil til verden og kom videre, det kan næppe være vigtigt for dig når du ventede 2 år på at brokke dig over det!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 22:31

Jeg er skam kommet videre, men synes ikke han skal slippe så nemt. Hvem ved hvor mange andre han vil røvrende? Skal han bare fortsætte sit show uden at det får konsekvenser? Det kunne jo have ramt en, som stod meget værre økonomisk i det end mig.

Men ja, det er nok bedst at give op. Jeg vil dog stadig have det svært med, at tage imod et nederlag uden en kamp. Af principielle årsager. Synes bestemt ikke, at man bare skal lade sig blive røvrendt eller trådt på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:42

DC Trading:

Jeg er skam kommet videre, men synes ikke han skal slippe så nemt. Hvem ved hvor mange andre han vil røvrende? Skal han bare fortsætte sit show uden at det får konsekvenser? Det kunne jo have ramt en, som stod meget værre økonomisk i det end mig.

Men ja, det er nok bedst at give op. Jeg vil dog stadig have det svært med, at tage imod et nederlag uden en kamp. Af principielle årsager. Synes bestemt ikke, at man bare skal lade sig blive røvrendt eller trådt på.

Jeg er enig med Anders, at du næppe får medhold i en evt. retssag grundet passivitet.

Herudover er jeg ikke enig i, at det kunne have ramt en, som havde det værre end dig, idet vedkommende ville have mistet tålmodigheden allerede efter de første 2-4 uger og krævet sin ret. Vedkommende ville formentlig også have været afhængig af bilen.

Tonny

Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 22:47

jo, det har du ret i. Men jeg mente generelt alle sager, hvor en brugtvognsforhandler kunne havde røvrendt en anden person. Det behøver ikke at være samme setup.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)