Alle har mødt dem eller kommer til at møde dem før eller senere. Ægte fuskere, som ikke laver andet end at planlægge det næste røvrenderi på uskyldige mennesker.. Et eksempel med en brugtvognsforhandler (vaskeægte røvhuller og svindler-klassen: Jeg havde lige købt en bil til 25.000 kr. Kørte i den få måneder og så skulle den synes. Der var noget omfattende arbejde der skulle laves. Fint nok, jeg kører den til en mekaniker/brugtvogns forhandler. Beder ham om at kigge på den og give mig et tilbud. Han beholder den i et par dage, ringer og siger 8.000,- fordi der var omfattende arbejde der skulle laves på den. Jeg siger OK, bare sæt det igang og ring når den er klar. 2 uger efter. ingen lyd. jeg ringer. manden er syg og derfor bliver det udskudt lidt. fint nok. 2 uger efter. ingen lyd. jeg ringer. manden har forstuvet sin arm, men det ville snart gå over. fint nok. 2 uger efter skal nummerpladen afleveres, da bilen ikke var klar til syn pga manglende reparation. sidenhen undskyldning efter undskyldning og jeg orkede ikke at skulle skaffe prøve plader for at køre hen til et andet røvhul og få samme behandling, så valgte at vente på min bil. nu er der gået 2 år og bilen er rådnet og intet værd. han tilbød mig at købe den for 2000,- kr. hva gør man? vi har intet andet end mundtlige aftaler. ved godt man siger at mundtlig er ligeså gyldig som skriftlig aftale men det er bare ikke en skid værd, når man i retten skal bevise det, hvad der er blevet SAGT.
|
Jeg havde nok valgt at finde en anden til at udføre opgaven efter den første ventetid..
Hvis du var så sent på den at du kun havde 6 uger før pladerne blev taget har det da også været efter at bilen skulle have været synet(?)
Så vidt jeg ved bliver de først inddraget når man er gået 3 måneder over tid for seneste synstidspunkt..
Men du kan da sagsøge vedkommende og bruge et par år i retssystemet på det, en del flere penge end hvad du har givet for bilen i sin tid.. Eller bare indse at du måske hat været for naiv ved at lade bilen stå hos mekanikeren i 2 år i forventning om at den blev lavet..