Hej! Er der nogen der endnu har erfaring med www.findalt.dk ? Det virker umiddelbart som indlysende at man som webshop skal smide alle sine produkter der på... For det er helt gratis (tilsyneladende), og der er store reklamer for sitet i diverse medier... Jeg må dog indrømme at jeg ikke personligt har opdaget sitet før i dag, på trods af at det vist har kørt nogle måneder. Man kan lave XML integration mod dem, så opdateringer i produkter automatisk bliver opdateret hos dem. Men hvad er deres mål på sigt? Når sitet er blevet tilstrækkeligt populært, må man vel forvente de begynder at tage penge for erhvervs annoncer - eller? MVH Henrik |
Gratis annoncering for webshops?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Jeg har også opdaget findalt.dk indenfor de sidste par dage - det er Berlingske Digital der står bag sitet og derfor har de jo gode kanaler til annoncepladser i både offline og online medier. Jeg tror ikke planen som udgangspunkt er, at opkræve gebyrer fra de firmaer og privatpersoner der gør deres varer tilgængelige på sitet. Men dette skyldes selvfølgelig, at de til en start skal have flest mulige bidragsydere for at få et website der er interessant i forbrugernes øjne. Jeg tror deres planlagte indtjeningsgrundlag er annoncer - allerede nu kan du se annoncer fra deres søsterselskaber og Google AdSense annoncer. Og hvis websitet bliver en succes, så er der også gode penge at hente på annoncerne. Mon ikke de - inspireret af web2.0 successerne MySpace, YouTube og lignende - har videreudviklet på de koncepter som Jubii Shopping og Den Blå Avis i dag arbejder med. Forbedringerne er i mine øjne... Fra Jubii > Findalt: Findalt er modsat Jubii ikke en shop i sig selv, de skal ikke tjene på salget af produkter, men har heller ikke udgifter til lager, distribution og administration i forhold til reklamation etc. De formidler blot kontakter og tjener så penge på annoncerne. Fra Den Blå Avis > Findalt: Brugerne skal ikke betale noget på Findalt. Det er jo absurd, at skulle betale for kontaktinformationer ved DBA, når de allerede har spammet ens skærm til med reklamer og har fået gode indtægter på det. Som du kan læse er jeg begejstret for idéen bag findalt.dk. Det skal dog siges, at alt hvad jeg har skrevet er rene gætterier - men bliver det ikke som jeg har forudsagt, skal jeg ikke være længe om, at sætte gang i en konkurrenende virksomhed med mine forudsigelser som baggrund. Jeg tror på, at Findalt.dk kan blive et online indkøbscenter uden entré for kunder og uden husleje for butikkerne - blot flimrende reklamebannere for dem begge. (Når det er sagt, så vil pessimisten i mig også ud med, at de nok ligesom Jubii og Google AdWords laver en "betal dig til en topplacering" løsning. Håber dog det bliver mere a la AdWords end Jubiis annonceprogram.). /Eskil |
Jeg meldte mig shop til dengang de åbnede, med de pillede den af igen fordi det er meningen at man skal lægge hver enkelt vare ind manuelt og bekræfte det hver tredie måned eller sådan noget. Det er lidt svært når man har mange varenumre.. Men til gengæld skrev de til mig at der var mange shops der havde meldt sig på og derfor vil de lavet et eller andet for e-handel senrere |
Ok. Jeg har lige sendt en forespørgsel på vegne af en af vores kunder. Jeg glæder mig til at se hvordan de ønsker importfilen formateret. Det skal dog være muligt, at importere filer hver dag, hvis deres system skal være up2date. /Eskil |
De har lavet integration med XML format. Man skal lave en XML fil med alle de varer man ønsker at have på deres side, og den henter de så en gang i døgnet. Så man skal blot lave en funktion på sin shop (eller får udbyderen til det) der opdatere denne XML fil hver gang der sker ændringer i produkterne. Så skulle det gerne køre helt automatisk. /Henrik |
Findes der sådan en funktion til for eksempel oscommerce? Mvh. Jesper |
|
|
|
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)