Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for hjælp til at komme i 2. gear.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 87
Fra  NAAX - Microsoft Dynamics Rekruttering Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg vil forsøge at gøre dette kort. Hvis det er for kort, må i gerne gribe ind. Jeg har fået et samarbejde med en industrial designer som pt er igang med at udformer træfigure til min ny opstartede virksomhed "mium". Jeg har gjort mium til min fuldtidsbeskæftigelse. Mium er kort fortalt et legetøjsprodukt til livsstilsbutikker og diverse boligforretninger med konkurrenter som Brio's design serie til børn. 

Jeg har været igang med "skitsere" og "klargøre" alt det jeg mener jeg kan før jeg har det endelige produkt. Herunder en form for forretningsplan. (Den endelige mener jeg først kan laves når produktet er færdigt) Jeg føler lidt  jeg går og venter på at få noget konkret fra min designer før jeg kan begynde fx. at opsøge agenter eller tjekke messe datoer, you name it. 

Mit spørgsmål kommer her; Hvad kan jeg beskæftige mig med her og nu? 

Jeg mener ikke at opbygning af hjemmeside, udarbejdelse af logo ikke er nødvendig i dette gear. 

Håber det er forstående nok. :-)

De bedste hilsner

Mathias Vinther

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 08:24

Hej Mathias!

Hvis ikke du allerede har gjort det, kan du forberede din "salgstale" til kommende kunder. Hvorfor skal de købe dit produkt frem for Brio osv..

Selvom du ikke har et færdigt produkt, kan du godt komme langt med en forretningsplan. Analysér om der:

- Er et marked?- hvem er konkurrenter?, hvem er kunder?, er indgangsbarriererne høje, middel eller lave?.

Hvilket materiale skal legetøjet laves i?. Har du fundet frem til mulig leverandør der kan lave legetøjet i det ønskede materiale?

Har du fundet de første virksomheder du vil i kontakt med, når produktet er klart?

Bare et par idéer, og held og lykke med projektet. Lyder spændende :-)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 08:37
Tilmeldt 14. Feb 10
Fra  NAAX - Microsoft Dynamics Rekruttering Skrevet kl. 09:21

Hej Daniel

Mange tak for dit indlæg. Rigtig gode ideer, men der er egentlig styr på disse spørgsmål. Jeg regner med i denne uge at få noget konkret fra designeren som inkludere hvilken træsort dyrene skal laves i og ja så er det rigtig at jeg kan undersøge mulige leverandør. 

Jeg ledte nok efter en tanke eller en væsentlig ting jeg har overset fordi jeg er ny i denne branche. 

Men igen, tak fordi du gjorde dig dine overvejelser :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:28

Mathias Vinther:
Jeg mener ikke at opbygning af hjemmeside, udarbejdelse af logo ikke er nødvendig i dette gear. 

Start branding NU!

Her er hvad du kan gøre:

1) Få dig en Facebook Fanside nu (det kan godt være at du ikke får mange fans nu, men så er den klar når produktet er)

2) Få dig en blog hvor du blogger (gerne dagligt) udfordringerne ved at skulle starte en virksomhed som denne. Kristian fra http://www.simplylaw.dk/ har fx brugt halvdelen af sin tid i opstarten på branding og markedsføring (blandt andet igennem heftig blogging. Både her på Amino og på sin egen blog).

3) Find dine købere! Dine købere er nok ikke her på Amino, men det er nok småbørnsfamilier, så start med at være aktiv hvor dine potentielle kunder er det (på diversen børne sites fx :)).

Det var lige tre skud fra hoften. Det er lettere at sælge dit produkt hvis dine kunder allerede kender dig. Så så brug tiden inden til at opbygge dette tillidsforhold.

Tilmeldt 14. Feb 10
Fra  NAAX - Microsoft Dynamics Rekruttering Skrevet kl. 09:31

Hej Noname! ;) Rigtig nok har Thorborg lavet et udemærket link. Dog mener jeg ikke at kan perspektivere mig selv til dette link i denne sammenhæng. Jeg elsker at være på farten og hele tiden lave så meget som muligt og opholder mig pt i USA i 4 måneder for at suge til mig. Alt mellem himmel og jord, set med iværksætter øjne. Men nice af dig at huske linket selvom du var på vej ud af døren, thanks.

Tilmeldt 14. Feb 10
Fra  NAAX - Microsoft Dynamics Rekruttering Skrevet kl. 09:39

Hej Rasmus!

Sådan, det var lige det jeg skulle bruge. For 2 timer siden lyttede jeg til: http://thorborg.tv/14-aarige-simon-moerch.html - hvilket er et fantastisk interview hvor den unge Simon netop på det kraftigste anbefaler facebook og en hjemmeside blog. 

Kanon, jeg vil forsøge mig at opsnuse tid til dette. Der er helt sikkert e blogger-ekspert herinde der kan hjælpe med opbygning af sådan en side. :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan enten få en af "de unge løver" herinde til at hjælpe dig med at sætte den op, men ellers vil jeg anbefale følgende opskrift:

1) Køb et af de billige webhoteller der reklamere med "one click install af wordpress" eller lign. Jeg bruger mest US webhoteller så jeg kan desværre ikke guide dig til de danske. Der er dog en Amino der har startet følgende som reklamere med det: http://meebox.net/1click/wordpress

2) Søg efter et gratis wordpress tema (et design): http://www.google.com/search?q=free+wordpress+theme. Det skal enten uploades via ftp eller som zip fil gennem administrationen i wordpress (lige til denne del kunne det være en ide at få lidt hjælp hvis det er helt sort - det tager dog ikke meget mere end 5 minutter for een der har gjort den slags før). Prøv fx denne liste over gratis temaer: http://www.smashingmagazine.com/2008/01/08/100-excellent-free-high-quality-wordpress-themes/

3) Tilret lidt indstillinger i Wordpress (igen få en ung fyr til at hjælpe dig en times tid). Installer et par plugins som fx. "All in one SEO" osv (der gør det lidt lettere at blive fundet ordentligt i søgemaskinerne). Alt i alt burde det være nok at købe 1-2 timer hos een herinde.

4) Start med at blogge om hvordan livet er som iværksætter og post et link herinde :)

Hvis du vil have billig ung IT arbejdskraft er der fx en fyr herinde der pt udbyder sig selv til 60 kroner i timen:

http://www.amino.dk/forums/t/102435.aspx

Så, hvis du handler idag, kan du inden dagen er omme og efter 120 kroner, have en færdig og køreklar blog :)

Pøj pøj med det...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)