Hej alle Amino'er Jeg vil forsøge at gøre dette kort. Hvis det er for kort, må i gerne gribe ind. Jeg har fået et samarbejde med en industrial designer som pt er igang med at udformer træfigure til min ny opstartede virksomhed "mium". Jeg har gjort mium til min fuldtidsbeskæftigelse. Mium er kort fortalt et legetøjsprodukt til livsstilsbutikker og diverse boligforretninger med konkurrenter som Brio's design serie til børn. Jeg har været igang med "skitsere" og "klargøre" alt det jeg mener jeg kan før jeg har det endelige produkt. Herunder en form for forretningsplan. (Den endelige mener jeg først kan laves når produktet er færdigt) Jeg føler lidt jeg går og venter på at få noget konkret fra min designer før jeg kan begynde fx. at opsøge agenter eller tjekke messe datoer, you name it. Mit spørgsmål kommer her; Hvad kan jeg beskæftige mig med her og nu? Jeg mener ikke at opbygning af hjemmeside, udarbejdelse af logo ikke er nødvendig i dette gear. Håber det er forstående nok. :-) De bedste hilsner Mathias Vinther |
Hej Mathias!
Hvis ikke du allerede har gjort det, kan du forberede din "salgstale" til kommende kunder. Hvorfor skal de købe dit produkt frem for Brio osv..
Selvom du ikke har et færdigt produkt, kan du godt komme langt med en forretningsplan. Analysér om der:
- Er et marked?- hvem er konkurrenter?, hvem er kunder?, er indgangsbarriererne høje, middel eller lave?.
Hvilket materiale skal legetøjet laves i?. Har du fundet frem til mulig leverandør der kan lave legetøjet i det ønskede materiale?
Har du fundet de første virksomheder du vil i kontakt med, når produktet er klart?
Bare et par idéer, og held og lykke med projektet. Lyder spændende :-)