Til alle jer der ude
I sommers var der mange gode råd om at bruge ferietiden til at blive markedsført i.
Det gjorde jeg : Gennem mit netværk fandt jeg en journalist som skrev en flot artikel om værdien af magnetreklamer. En af min kunder fra et catering firma blev interviewet og der blev taget flotte billeder.
Så fik jeg kontakt til fagbladet Scandinavian Food & Drink som rammer min målgruppe. De ville gerne bringe artiklen og som tak , købte jeg en lille annonce.
Se artiklen her :
Magnetkort skaffer kunder til Catere
Et magnetisk visitkort har vist sig at være særdeles effektivt, når virksomheder i cateringbranchen vil markedsføre sig selv og deres ydelser. I modsætning til et traditionelt visitkort er det nemlig hele tiden synligt for potentielle kunder, fordi det kan sidde på firmaernes køleskabe.


På en køleskabslåge sidder et magnetisk visitkort. Det er lige i øjenhøjde, så man kan næsten ikke undgå at bemærke det. Derfor er det heller ikke underligt, at kortet har været medvirkende til at skaffe kunder til kortets ejermand, DCK Gastronomi i Holbæk. Både private såvel som større cateringfirmaer har nemlig bemærket det usædvanlige visitkort, som er delt bredt ud i firmaets netværk.
»Det er et lidt utraditionelt kontaktparameter, men det fungerer rigtig godt i vores branche, fordi folk husker vores navn, når reklamen kan sidde på køleskabet. Når der så pludselig opstår et behov for madleverancer, så er det os, de kontakter, « siger Andreas Strandgaard, der er medindehaver af DCK Gastronomi.
Han har haft stor succes med det magnetiske visitkort over for andre virksomheder, når han har skullet præsentere DCK Gastronomi udadtil. For eksempel vakte det stor opmærksomhed, da han ved et forretningsmøde satte sit visitkort op på et whiteboard i stedet for at udlevere andre former for kontaktmateriale. »For det er jo de færreste, der har et visitkort, der er magnetisk,« siger medindehaver Andreas Strandgaard fra DCK Gastronomi.
Forretningen vokser
Bag magnet-succesen står David Tschernia, der er ejer og stifter af firmaet Magnetreklamer.dk, der har eksisteret siden 2003. Det var på en tur i ulandet, at han opdagede eksistensen af de magnetiske visitkort og derefter fik den ide at lancere fænomenet herhjemme. Siden da har Tschernia oplevet stor efterspørgsel fra cateringbranchen.
»Det er en rigtig god måde at brande sin virksomhed på, fordi det er en anderledes form for markedsføring, der har høj eksponeringsværdi, og som folk derfor husker,« siger David Tschernia. Som årene er gået, får han også bestillinger fra andre brancher end bare cateringbranchen. Han er blandt andet blevet kontaktet af en coach, en fotograf samt et kulturhus, der alle har ønsket at skille sig ud i mængden af almindelige visitkort.
Du kan læse mere på www.magnetreklamer.dk
Scandinavian Food & Drink · August 2010