Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til oprettelse af eget SMBA selskab

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Det er muligt den kan gå igennem hos eogs men hvis skat opdager at der kun er en fysisk person bag selskabet underkender skat konstruktionen og påligner moms og skat personligt på den pågældende person.

Så lad være med det.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

 

 

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter & Anders

Jeg har hertil aften (kl. 18,10)  modtaget et svar på min mail fra Erhvervs & Selskabsstyrelsen.

Citat :

1) Virksomheden skal udøve erhvervsdrift.

2) Virksomheden skal have til formål at fremme deltagernes økonomiske intereser gennem erhvervsdriften.

Erhvervsdrift er defineret i lovens § 1, stk. 3. Såfremt et SMBA's formål er at være holdingvirksomhed, skal kravet om erhvervsdrift være opfyldt i form af, at virksomheden har bestemmende indflydelse i den virksomhed, som det skal være holding for.

Herudover er det et krav, at der er mindst 2 deltagere, der tager aktiv del i erhvervsdriften. Det kan både være fysiske personer, f.eks. din kone og dig, og det kan være juridiske personer, f.eks. SMBA, ApS, A/S.

Herudover skal der være mulighed for vekslende deltager, dvs. der skal være adgang til deltageres indtræden og udtræden. Det er desuden en betingelse, at der må ikke modtages udbytte eller stemmes i henhold til deltagernes andel af kapitalen.

 

Kravet om mindst to deltagere kan være opfyldt ved at du og din kone er deltagere i et SMBA. Det kan ligeledes være opfyldt ved, at et SMBA og du er deltagere i et SMBA.

Vær opmærksom på, at der er en anmeldelsesfrist på 2 uger fra underskrivelsen af stiftelsesdokument og vedtægter.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jamen det er jo super.........har jeg aldrig været udsat for i praksis.

Man lærer nyt hele tiden.Yes

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Pas på. jeg kender et konkret tilfælde hvvor skat underkendte selskabsformen med en personlig stifter og et SMBA ejet af samme person. Ved konkurs blev personen pålignet hele den skyldige moms og A-skat i selskabet og kom til at hæfte for gælden til Skat.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Har du evt. noget på dette tilfælde du kunne maile til mig?

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Nej, jeg har ikke været en del af sagen.

Det er ikke en af mine kunder, men jeg kender vedkommende personligt. Jeg tror næppe han ønsker at offentliggøre dele af sagen.

de bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så printer jeg s...  sagen ud og tager hen på skattecenteret i morgen, og ser hvad jeg umiddelbart kan finde ud af. At sende en mail til SKAT er som cirkus Nemo. Så udgangspunktet er at SKAT kan se hvad EOGS har svaret. OG så må jeg bede skat finde deres paragraffer frem, og tage dialogen den vej. MEn jeg har ikke i sinde at betale for "bindende svar".Orden skal være orden.

Men helt sikkert Anders, Alt det aktuelle skal være på plads med det offentlige.

 

mvh.

Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at se at I har fået noget ud af tråden selvom der var nogle misforståelser i første post, selskabet blev oprettet i 2010 og det hele gik endeligt igennem engang i oktober/november.

 

Jeg ved ikke om dit selskab ville kunne være stifter i et andet med kun dig, men dig og konen kan jo altid oprette to SMBA'er, jeg har ikke læst noget om begrænsning i antallet man kan oprette...

 

Med hensyn til "passive medstiftere" ville det ikke undre mig hvis mange af SMBA-stiftelses-virksomhederne var ulovlige eller gav forkerte råd.

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har  talt med EOGS idag, og de siger umiddelbart god for at et smba samt en stifter i fællesskab kan stifte et smba selskab. Holdningen var også fra eogs at to smba selskaber som er at betrakte som to juridiske personer kan stifte et tredje smba selskab. Men der skal være en fysisk person som leder af det tredje selskab. Så mulighederne synes uendelige.

ifølge eogs finddes der ingen faste regler og man skal indsende forslag eller forespørgsler om konstellationer som de så i hvert enkelt tilfælde vil vurdere og tage stilling til i forhold til godkendelse. Man skal ike være advokat for at stifte smba selskaber, det virker faktisk mærkeligt at en person som kalder sig revisor ikke ved det.

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)