Hvordan håndterer i andre det, når i modtager betaling fra en kunde, og ikke kan redegøre for hele beløbet? En af min faste kunder har overført X antal kr.. mere end fakturaerne lyder på. Lad mig lige slå fast at det ikke er et moralsk spørgsmål. Kunden er naturligvis blevet gjort opmærksom på situationen, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvordan i andre ville formulere jer ? Kunden har altid betalt samme dag som fakturaen er kommet. det har altid været 100% det korrekte beløb, så der har aldrig nogensinde været noget der. Jeg ved at det er en marginal, men det er et område jeg ikke har været prøvet af på så mange gange før, så jeg vil gerne håndtere det optimalt. Indtil videre har jeg bare sendt ham en mail hvor jeg skriver tak for den altid hurtige betaling, men at jeg vil gøre ham opmærksom på at han har betalt X antal kr. . Og til min viden har de pågældende fakturaer en pålydende værdi af X antal kr. . Jeg har så lavet et regnestykke med de pågældende fakturaer, og lagt dem sammen, samt fratrukket hans overførsel, og skrevet at jeg ikke kan allokere det resterende beløb til nogen faktura, og om han er opmærksom på denne situation. De ting jeg har lidt i tankerne er .
Hvordan formulerer/håndterer i andre det, så i sender det rette signal om integritet, loyalitet og moral ?
|
Modtog jeg forkert beløb, så ville jeg gennemgå regnskabet, var der ikke fejl at spore der, ville jeg give medarbejderne et ring.
Var der stadig intet, så ville jeg personligt ringe til kunden og gøre dem opmærksom på fejlen, på det tidspunkt er det nok en fejl fra kundens side og jeg ville "Gratis" får et ekstra godt rep.