Jeg har lige erhvervet mig en ny laserprinter, som samtidig er en netværksprinter. Herligheden er en Konica Minolta 1600f. Nu kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig, at få den til at fungere på mit trådløse netværk (WLAN), og det kræver jo først, at jeg får printeren opsat korrekt til mit netværk. Men her har jeg lidt problemer - jeg har forsøgt mig, men den gider stadig kun printe, når jeg har mit USB-kabel i. Jeg søger derfor lidt hjælp fra en, der måske har en Konica Minolta printer, som kan hjælpe med mit problem - eller en, der måske har lidt erfaring inden for opsætning af netværksprintere.
Hvad har du forsøgt dig med og hvilken fejl får du?
Har du fået printeren på netværket, eller driller det allerede her? Eller er det opsætning af din PC/Mac til netværksprint der driller?
/Brian Der har erfaring med netværksprintere men ikke med Konica Minolta :-)
Jamen jeg har prøvet at være inde i opsætningen på printeren, for at sætte IP-adressen og de andre ting manuelt op under WLAN. Men den melder ikke som sådan nogen fejl, når jeg har udfyldt det. Men når jeg vil printe skriver den blot "fejl - udskriver", i udskriftsindstillinger for min pågældende printer - og det hele virker fint, når jeg har sat USB-kabel i. Så jeg er faktisk i tvivl, om "jeg har fået printeren på netværket". Så jeg er faktisk lidt i tvivl, om det er manglende opsætning på min PC, eller det reelt rent faktisk er forkert opsat eller med mangler på min printer - eller en kombination af begge.
Får den ikke tildelt en ip når du kobler den på netværket?
Nej, det gør den ikke - det tror jeg i hvert fald ikke. Jeg kan dog vælge at lade printeren søge automatisk efter mine WLAN-indstillinger, som indeholder IP-adresse, osv. eller jeg kan indtaste dem manuelt. Men jeg har forsøgt begge valgmuligheder, og ingen af dem har jeg fået til at virke.
Din router kører højest sandsynlig med DHCP. Kan du på din printer finde dit netværk og indtaste koden til dit trådløse netværk?
Der skal være en søgefunktion efter trådløse netværk ligesom du gør på en computer.
Den opsætning kan jeg ikke finde nogen steder på min printer - og jeg tror ærlig talt ikke, at den valgmulighed er tilgængelig på min printer. Jeg har ledt alle steder.
Haha, bare rolig - jeg har læst og læst i den medfølgende manual, men lige lidt hjælper det - det er slet ikke til at blive klog på, sådan som de stiller det op.
Jamen jeg har prøvet at være inde i opsætningen på printeren, for at sætte IP-adressen og de andre ting manuelt op under WLAN.
Har du fået den på det trådløse netværk? Har du feks. sat noget op vedr. navnet og nøglen til dit trådløse netværk?
Når du har prøvet at sætte ip-adressen har du så styr på hvad du skal sætte op (no offense, men jeg ved ikke hvor meget du har fod på netværk ;-)) Hvilket ip-net/subnet bruger du, hvilken ip har din router og hvilken ip har du givet din printer?
Hvordan har du konfigureret din PC/MAC til at printe over netværk?
Og så skal du lige definere "de andre ting" du har sat manuelt op, ellers er det svært at følge om du har fat i det rigtige ;)