Hej Amino-medlemmer, Jeg bor i USA og vil begynde en handel med import af vine til Danmark fra USA. Jeg kan ikke oprette et enkeltmandsfirma, da jeg har bopæl i udlandet, så iflg. min research vil et ApS være det bedste alternativ. Således kan jeg selv stå som 100 % ejer med dertilhørende skatteforpligtelser. Hjemstedet vil være i København, på hvilken adresse jeg nemt kan træffes. Mine spørgsmål er ret ligefremme og lyder: - Er der nogen, som har erfaringer med ordlyd af stiftelsesdokument for et ApS med een ejer? På nettet kan jeg kun finde skabeloner til ApS med flere ejere. - Skal jeg stadig afholde generalforsamling - og kun indkalde mig selv? - Hvilke andre undtagelser/særligheder findes der for enkeltejede ApS'er? - Er der andre udlandsdanskere/eksperter, som har gode råd til opstart af virksomhed for danskere, som bor i udlandet? Jeg håber på god respons - jeg har virkelig brugt mange timer på nettet med disse spørgsmål, og tit ender jeg her på Amino på et tangentanliggende. Mvh Ejer af www.lateralperspective.com |
Hej!
Generalforsamling..Ja..formalia skal være i orden iflg. loven
Ingen særlige undtagelser...dog ingen bestyrelse.
MvH
Peter