Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af Aps med én ejer af udlandsdansker - forslag til stiftelsesdokument

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-medlemmer,

Jeg bor i USA og vil begynde en handel med import af vine til Danmark fra USA. Jeg kan ikke oprette et enkeltmandsfirma, da jeg har bopæl i udlandet, så iflg. min research vil et ApS være det bedste alternativ. Således kan jeg selv stå som 100 % ejer med dertilhørende skatteforpligtelser. Hjemstedet vil være i København, på hvilken adresse jeg nemt kan træffes. Mine spørgsmål er ret ligefremme og lyder:

- Er der nogen, som har erfaringer med ordlyd af stiftelsesdokument for et ApS med een ejer? På nettet kan jeg kun finde skabeloner til ApS med flere ejere.

- Skal jeg stadig afholde generalforsamling - og kun indkalde mig selv?

- Hvilke andre undtagelser/særligheder findes der for enkeltejede ApS'er?

- Er der andre udlandsdanskere/eksperter, som har gode råd til opstart af virksomhed for danskere, som bor i udlandet?

Jeg håber på god respons - jeg har virkelig brugt mange timer på nettet med disse spørgsmål, og tit ender jeg her på Amino på et tangentanliggende.

Mvh

Ejer af www.lateralperspective.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49

Hej!

Generalforsamling..Ja..formalia skal være i orden iflg. loven

Ingen særlige undtagelser...dog ingen bestyrelse.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:03

Lateral Perspective:
- Er der nogen, som har erfaringer med ordlyd af stiftelsesdokument for et ApS med een ejer? På nettet kan jeg kun finde skabeloner til ApS med flere ejere.

Prøv www.startvaekst.dk, her er der en skabelon til såvel stiftelsesdokument, vedtægter m.v.

Lateral Perspective:
- Skal jeg stadig afholde generalforsamling - og kun indkalde mig selv?

Ja, der skal holdes generalforsamling.

Lateral Perspective:
- Hvilke andre undtagelser/særligheder findes der for enkeltejede ApS'er?

Som udenlands kapitalejer af dansk selskab, så skal du have en herboende dansk repræsentant, som tegner selskabet overfor det offentlige.

Lateral Perspective:
- Er der andre udlandsdanskere/eksperter, som har gode råd til opstart af virksomhed for danskere, som bor i udlandet?

Du kan kontakte såvel revisorer som advokater, som har et kendskab/speciale indenfor udenlandsk ejede selskaber samt reglerne for transaktioner mellem kapitalejere i udlandet og det danske selskab.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:09

Hej Peter

Dit svar undrer mig

Er det ikke nødvendigt at der i et dansk ApS er en herboende person som kan være direktør eller bestyrelsesformand som kunne være spørgerens tante eller bedstemor?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19

Hej NB.

Jo..du har ret........er jo tidlg om morgenen.

Skal lige have kaffenYes

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 16:09

Mange tak for jeres svar. Herboende repræsentant (=familie) er intet problem, men jeg har ikke læst noget  sted, at den herboende skal være ansvarlig for ansøgningen til EOGS - ? Ej heller, at det er deres kommune, der skal stå som hjemstedskommune, så derfor ville vi sætte vores egen på (vi ejer en bolig i DK og kan bruge den kommune) - kan vi det?

Jeg har desværre ikke fundet en skabelon på Startvaekst med én ejer. EOGS/Skat har også en skabelon, men med to ejere. Det undrede mig bare, hvad forskellen præcis var i vedtægter mv., når der ikke er bestyrelse.

På forhånd mange tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:51

Hej

Punktet med bestyrelse udgår!

Øvrige steder med "bestyrelse" udskiftes med direktion. Ellers ikke nogen forskel.

Ja, du kan udmærket anvende en adresse på jeres egen ejendom i Danmark, hvor der så er en repræsentant som kontaktperson.

Tonny

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 08:43

Tusind tak for svaret. Har du som revisor erfaring med importforretninger? Blot til fremtidig reference, når vi skal lave regnskaber. :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:33

Lateral Perspective:

Tusind tak for svaret. Har du som revisor erfaring med importforretninger? Blot til fremtidig reference, når vi skal lave regnskaber. :)

Joh, det skulle jeg da mene, og I følgelig velkomne.

Tonny

Tilmeldt 27. Sep 10
Skrevet kl. 22:08

Hej igen,

Iflg. EOGS (http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=14492) kan en direktion godt være bosat i udlandet:

Spørgsmål: Er det et krav, at jeg nævner navn og adresse på den herboende danske repræsentant? Et sådant krav kan jeg ikke finde noget sted.

Endnu en gang tak for svarene.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)