Jeg bor i en privat boligforening, som for knap to år siden blev solgt til et A/S, som viser sig at have en adm. direktør, der er en bolighaj af format. Jeg har idag modtaget et anbefalet brev, hvori der står, at jeg ikke må anvende min bolig til andet end beboelsesformål, og erhvervsmæssig brug er forbudt. Jeg ejer en netbutik, som åbnede 3 uger før bolighajen overtog udlejningsejendommene. Inden jeg åbnede butikken sikrede jeg mig at det var i orden at have mit firma registreret på min privatbolig, og det var i orden, så længe, jeg ikke forstyrrede nogle eller direkte havde en åben butik i min lejlighed. Det har jeg ikke, det eneste jeg har på adressen er en pc, resten af mit arbejde med butikken foregår på vores lageradresse. Grunden til at jeg har firmaet registreret på adressen er, at det er meget lettere at modtage brevpost til min lejlighed, istedet for at jeg hver dag skal på lageret for at hente post. Der foregår intet salg, intet arbejde ud over hvad jeg kan bruge min pc til på adressen. Er der nogle af Jer, der er kloge på udlejningsreglerne? Jeg synes, jeg har læst et officielt sted på nettet i en vejledning, at jeg godt kan udnytte min lejebolig til erhverv, såfremt jeg kun gør det adressemæssigt og ikke inddrager X antal kvadratmeter af boligen til erhvervsbrug, hvilket jeg jo ikke gør under nogle omstændigheder. Jeg håber, nogle kan hjælpe mig videre! Mvh Maria |
prøv at kontakte dem.
mvh Hans