Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af "social hjemmeside"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer ;)

Jeg har længe gået med tanken/drømmen om at starte en hjemmeside, hvor man kan diskutere, dele erfaringer, læse nyheder, lave blogs, chat osv. omkring et bestemt område jeg har godt kendskab til, og hvor der evt. også skal være en handels sektion hvor jeg har varer til salg, og hvor brugerne kan indrykke annoncer.

Det skal lige siges, jeg er total newbie mht. opsætning af hjemmesider så aner intet om hvordan jeg kan få bragt det her ud i livet selvom det er noget jeg brænder meget for :(

Hvad ville jeres råd være til mig? hvordan kan jeg få min "drøm" ud i virkelighed? og hvad vil det cirka koste at starte sådan en hjemmeside op? og hvad ville det kræve før/efter?

På forhånd, mange tak! :)

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:10

Hvad skulle din hjemmeside handle om?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 11:44

Det skal handle om sport :)

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Sociale netværker er store projekter, og du skal regne med store udgifter for både website og markedsføring. Jeg ville opdele projektet i 2 faser:

1. Udvikling
  2. Markedsføring

Udvikling ville jeg også opdele i "must have" funktioner og B-funktioner, som man kan undvære i starten. Et godt webdesign er selvfølgelig "maust have", her skal man ikke spare og downloade et gratis skabelon med tanke at det er kun midlertidigt. Blog eller forum (eller begge to), chat, personprofil med avatar, fotogallery og helst videogallery, groups, deling af filer (media og evt. andet) er "must have" funktioner for en community. Handels sektion og annoncering ville jeg måske ikke lave fra starten men planlægge. Hvis man vælger det rigtige CMS (eller laver løsning fra bunden), kan man udvide sin sociale hjemmeside i fremtiden med den funktionalitet, som man ønsker. Når du skal vælge et CMS til din løsning, skal du også være opmærksom på forventet antal af unikke besøgende af din website. En god hosting løsning er også vigtigt for dig. Køb helst en dedikeret server, som kan tåle en stor belastning, og som vil styres af dig eller din system administrator.

CMS, som kan anbefales til sociale netværk kan f.eks. være Drupal eller Joomla med JomSocial udvidelse +MyBlog.

Det er en kæmpe fordel, hvis du har en vennekreds med samme interesser, så du kan bruge dem til at markedsføre din hjemmeside, og de kan blive dine første medlemmer. Wink

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at sende mig en email: info@intellweb.dk

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 14:50

Der er mange gode pointer i Nazars indlæg, men jeg er ret uenig med hele udkastet til et socialt website generelt. Det afhænger rigtig meget af målgruppen du har og hvilken fokus du ligger. Da jeg var meget ung (teenager) byggede jeg socialt netværk op fra bunden af hvor jeg brugte phpBB (forum software) som baggrund og brugerstyring. Senere smed jeg så Zen Cart på som handelsplatform. Men dette kræver en del teknisk snilde og meget motivation!

Nu om dage er der alle de her CMS systemer, social web systemer, osv, som kan ordne det meste for dig og hvis du har tiden og motivationen til at sætte dig ind i det kan det ordne det meste selv. Hvis du vil havde lavet det i byen kan det godt koste en del.

Det mest vigtige er at du har målgruppen klar, det er dumt at smide masser af penge, tid og energi ud på noget hvor markedet er brutalt og der ikke gives særlig meget plads til nye start ups. Hvis du kan se der er et frirum og ingen tilbyder det du har så go ahead. Er der derimod direkte eller inddirekte konkurrence, så må du virkelig overveje hvor meget energi du vil bruge for at få folk ind på dit site. Har du plan for det? Hvordan vil du skaffe brugere til sitet? Hvad kan du gøre nu for at fange brugere (facebook, twitter, nyhedsbreve, noget fjerde)?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:57

Hep!

Tag et kig på Ning http://www.ning.com de har en standard løsning til communities der er til at betale.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:28

Det lyder som et ganske forum du efterlyser! et sted hvor folk kan snakke sammen og også sætte ting til salg.

du kan efterlyse en pris på opsætning af et forum eller finde et template på nettet

Håber ikke jeg har misforstået dig helt. Jeg læste lidt hurtigt :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 16:36

Som tilføjelse; vBulletin har både blog, chat og meget mere, og kan bygges meget socialt hvis det blot er forum du vil have som udgangspunkt. Ofte er de store forums helt som sociale netværk, med køb/salg, blogs, chat software koblet sammen.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:39

Hej Min ven.

For du projektet til at blive en realitet, så kontakt mig.

Tror vi ikke lave et ganske fornuftigt samarbejde :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 13:24

Hej,

Mange tak for alle jeres fine besvarelser! jeg kan nu se, at det kræver mere end jeg forventede, især tidsmæssigt, så derfor sætter jeg projektet på standby og venter indtil jeg har startet min webshop op, så jeg kan give mig 100% for projektet når den tid kommer.

I skal have tusind tak for jeres nyttige hjælp!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)