Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop - hvor nemt er det at designe en hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Nu har jeg tæsket 20 lange tråde igennem om Prestashop her på Amino, uden at finde en eneste relevant linje. Geeked

Mit spørgsmål handler om, hvor nemt (eller svært) det er at designe en hjemmeside ved brug Prestashop software?

Er det drag'n'drop baseret eller HTML kodning?

Hvordan designer man helt praktisk Prestashoppen? Hvordan laver man menuer, favorit købefelter, indsætter en kurv etc.?

Fatter simpelhen ikke at jeg ikke har kunne finde en eneste tråd om dette på Amino, Youtube el.lign. da dette ubetinget må være det mest væsentlige - med mindre man er hardcore programmør og ved at man kan klarer alle potentielle udfordringer. Men det kan jo også bare være det er mig der er uduelig til at surfe!

Mit andet spørgsmål lyder på, om I tror at jeg ville kunne ud af at lave en Prestashop helt selv, eller er det noget der kommer til at tage måneder? Jeg har en stor basal kendskab til computerer, men det mere tekniske som kodning generalt og HTML har jeg altid prøvet at holde mig fra!

På forhånd tak for hjælpen

Tue Nielsen

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at droppe prestashop... 

Du skal have lidt kendskab, ihvertfald til html...

Design er let at installere hvis du downloader et theme eller template.

Jeg vil anbefale en dandomain løsning, den koster lidt penge.. men du kan altid ringe til dem hvis du har brug for hjælp..
Alting er dansk, brugervenligt, søgemaskineoptimeret, 100% oppetid...

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue,

Min side kører på prestashop.. Jeg har forsøgt mig med flere forskellige systemer, men synes dette er det klart mest overskuelige og nemmeste.

Jeg kører vidst en standard version og har ikke fået designet et theme til siden af nogen. Der er mange andre sider som sikkert ligner min, dog synes jeg selv det ser professionelt ud, simpelt så alle kan gennemskue at bestille en vare, og jeg har et hav af muligheder via. mit administrationspanel til at ændre status, den laver selv fakturaen, leveringsseddel, kreditnota osv.. Kort sagt:

Jeg kan passe mit job hvor jeg beskæftiger mig med Salg og vurdering hos en ejendomsmæglerkæde, samtidig med min shop passer sig selv. Jeg skal bare én gang om dagen sende ordrene til leverandøren, og sætte ordren til bestilt/afsendt. Nemmere bliver det da ikke! Man kan sikkert integrere siden til en leverandør, så man ikke engang selv behøver at sende det igennem til ham, men at det sker automatisk.

Min side som sælger motionsudstyr, kan ses her.

mvh

Steven Z.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne.

@Steven: Hvordan designede du siden og satte f.eks. betalingen op? Var det lige til højre benet, eller måtte du rode rundt med bunkevis af koder etc.?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have kendskab til lidt kodning.

Prøv f.eks. at kigge på Prestashop Designers Guide.

I bogform findes der en komplet begynder guide her til et par hundrede kroner.

@skiltex, ligesom ved DanDomain er det også muligt at betale sig fra alt mht. PrestaShop - også med dansk support.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Kender du/i til nogle reelle firmaer som kan bistå en i opsætningen, evt. ved at man selv vælger template?

Er det efterfølgende nemt nok at lave små rettelser, opdatere varer etc. når man nu ikke selv har "hands-on" erfaring fra "fødningsprocessen"?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg selv har opsat min egen badmintonshop,
kan jeg godt bistå dig i installation, opsætning og valg af en standard template.

Efterfølgende kan du nemt selv vedligeholde (opdatere varer osv.) butikken.

Har du styr på fundamentale ting som FTP eller filhåndtering fra dit kontrolpanel?

 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Elund: Det lyder super. Og rigtig pæn webshop forresten Smile

Vedr. FTP så har jeg aldrig rigtig anvendt et sådan program, men jeg har da nyeste version ad FileZilla og et generelt kendskab til programmet.

Så vidt jeg ved handler det om at uploade Prestashoppen via FTP til mit webhotel. Har i den forbindelse overvejet Gigahost, da jeg har hørt meget godt om dem, og da de er billige.

Du skrev tidligere at man skulle have kendskab til kodning - spørgsmålet er om jeg ikke går kold når jeg først skal til at sidde og implementere de forskellige moduler, dvs. når jeg har installeret Prestashop og valgt en template?

Jeg er lidt grøn på denne bane, så hvis det er noget som trækker ud eller som du skal fysisk ind over - så må du altså lige nævne en pris.

På forhånd tak Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

LøberTue:
Du skrev tidligere at man skulle have kendskab til kodning - spørgsmålet er om jeg ikke går kold når jeg først skal til at sidde og implementere de forskellige moduler, dvs. når jeg har installeret Prestashop og valgt en template?

Der var fordi, at jeg troede at du ville designe dit eget template.

Hvis du kan nøjes med et "standard" template samt de moduler der findes på markedet,
så behøver du ikke kendskab til kodning. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder perfekt.

Hvad i forhold til SEO - er Prestashop nem at tweake eller går det hele af selv?

 

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)