Opstart af Aps ved siden af normalt arbejde. Hej Aminoer - Jeg er nød at have jer med til at afklare et par spørgsmål. Vi er 2 gode kollegaer, der gerne vil starte et Aps sammen. Vi skal på sigt lave det samme som vi gør idag - service på maskiner i industrien. Hvis der er fejl på maskinen, finder vi den, sælger en reservedel til kunden og monterer den. Vi er ansat til service og har ingen klausuler i vores kontrakter. Vi har begge et større reservedelslager fra tidligere arbejdsgivere som vi kvit og frit har overtaget personligt. Disse reservedele skal bruges til service eller sælges via nettet. Da vi begge stadig er i job og ikke har momsnummer, kan vi ikke komme af med de reservedele uden videre. Spørgsmål: 1 Hvordan får man evt. disse værdier blåstemplet som startkapital til Aps, da der er værdier for over ½ milion ? 2 Er det lovligt at have salg via nettet ved siden af sit arbejde, så reservedelene ved salg, være med til at lave en egenkapital til opstart, selvfølgelig forudsat at vi har stiftet Aps.? 3 Strider det med makedsføringloven, at man vil sælge reservedele til måske samme kunder som man har idag, eller er det bare et moralsk problem? 4 Lige et andet spørgsmål, skal man gå til advokat eller revisor for at starte Aps, og evt hvor er det billigst? Jeg har mange spørgsmål som skal besvares inden opstart, jeg håber at i kan hjælpe os. På forhånd tak. |
Hvis du starter et aps med værdier istedet for kontanter, så er det en revisor du skal have fat i. Spørg eventuelt Tonny her: http://www.amino.dk/members/Tonny-Skov-Pedersen/default.aspx