Hej Amino’er,
Jeg hørte for nylig det fremragende interview med Simon Mørch på Thorborg.tv – pisse inspirerende, for at sige det mildt!
Det var som om et lys gik op for mig. Med blod på tanden vidste jeg at det var det jeg ville gå i gang med. Jeg havde en idé til en større affiliate side som jeg gik i gang med, men da jeg vidste den ville tage længere tid, gik jeg samtidig i gang med en anden affiliate side jeg vidste der var hurtigere at få op at stå.
Det resulterede i at jeg for en uge siden lancerede Konsoller.dk. Idéen var at det var en side hvor man kunne sammenligne priser på konsoller. Dog er det kun priser fra ganske få sider, da jeg kun tog priser fra sider der var knyttet til et affiliate-sider og da alt skulle gennemgås og rettes manuelt (Det script jeg havde kigget på først, var ikke så optimalt som jeg havde håbet). Men selvom det kun var 4 forhandlere jeg hentede priser fra, synes jeg stadig at siden var bedre end slet ikke at have nogle at sammenligne med (Er klar over der findes en del andre sider). Siden er udelukkende tænkt som et hobby-projekt, til at lære mig om affiliate og til at forhåbentligt tjene et par håndøre.
Jeg gjorde derefter efter det at jeg begyndte på FB annoncering. Mine annoncer har nu kørt 5 dage, men trods 322 klik (511 kr) og 528.586 visninger, er det eneste jeg har fået ud af det 1 salg hvor min kommission var 24,22 kr. (gætter bare det var et spil). Hvad gør jeg galt? Hvorfor er min succes-rate ikke større? Er klar over at der bliver gemt cookies, så de kan stadig nå at købe – men oddsene for de gør dette er væsentligt mindre her nu.
Har læst Simon Mørchs blogindlæg om FB-annoncering (skide god artikel b.t.w.) og har også forsøgt med aktivt at skifte billeder ud.
Jeg vil forsøge mig med Google Adwords her nu, da jeg tror jeg vil få større succes, fordi folk søger efter det, hvilket betyder de nok skal bruge det, hvorimod Facebook nogle gange godt kan være tilfældige klik.
Håber I kan hjælpe!
All the best Kasper Andreassen |
Er kommision ikke kun 2%? Så et salg på 1700 kr (inklusiv moms), giver dig en kommision på 27.2 eksklusiv moms. Du får meget svært ved at gøre det til en god forretning. Dvs du i teorien skulle lave 18 salg a 1700 for at tjene den annoncering ind du har brugt.... Uden at gå i dybden med det, så lyder det til at være stjelt op af bakke. Til sådan en side, dur den strategi ikke rigtig.
Jeg formidler selv lavkommisions produkter, og jeg har regnet på det mange gange, og er altid kommet frem til at betalte annoncering aldrig vil kunne betale sig, ikke engang tæt på.
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit