Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor konverterer min affiliate side ikke?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

Jeg hørte for nylig det fremragende interview med Simon Mørch på Thorborg.tv – pisse inspirerende, for at sige det mildt!

Det var som om et lys gik op for mig. Med blod på tanden vidste jeg at det var det jeg ville gå i gang med. Jeg havde en idé til en større affiliate side som jeg gik i gang med, men da jeg vidste den ville tage længere tid, gik jeg samtidig i gang med en anden affiliate side jeg vidste der var hurtigere at få op at stå.

Det resulterede i at jeg for en uge siden lancerede Konsoller.dk. Idéen var at det var en side hvor man kunne sammenligne priser på konsoller. Dog er det kun priser fra ganske få sider, da jeg kun tog priser fra sider der var knyttet til et affiliate-sider og da alt skulle gennemgås og rettes manuelt (Det script jeg havde kigget på først, var ikke så optimalt som jeg havde håbet). Men selvom det kun var 4 forhandlere jeg hentede priser fra, synes jeg stadig at siden var bedre end slet ikke at have nogle at sammenligne med (Er klar over der findes en del andre sider). Siden er udelukkende tænkt som et hobby-projekt, til at lære mig om affiliate og til at forhåbentligt tjene et par håndøre.

Jeg gjorde derefter efter det at jeg begyndte på FB annoncering. Mine annoncer har nu kørt 5 dage, men trods 322 klik (511 kr) og 528.586 visninger, er det eneste jeg har fået ud af det 1 salg hvor min kommission var 24,22 kr. (gætter bare det var et spil). Hvad gør jeg galt? Hvorfor er min succes-rate ikke større? Er klar over at der bliver gemt cookies, så de kan stadig nå at købe – men oddsene for de gør dette er væsentligt mindre her nu.

Har læst Simon Mørchs blogindlæg om FB-annoncering (skide god artikel b.t.w.) og har også forsøgt med aktivt at skifte billeder ud.

Jeg vil forsøge mig med Google Adwords her nu, da jeg tror jeg vil få større succes, fordi folk søger efter det, hvilket betyder de nok skal bruge det, hvorimod Facebook nogle gange godt kan være tilfældige klik.

Håber I kan hjælpe!

All the best

Kasper Andreassen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:55

Er kommision ikke kun 2%? Så et salg på 1700 kr (inklusiv moms), giver dig en kommision på 27.2 eksklusiv moms. Du får meget svært ved at gøre det til en god forretning. Dvs du i teorien skulle lave 18 salg a 1700 for at tjene den annoncering ind du har brugt.... Uden at gå i dybden med det, så lyder det til at være stjelt op af bakke. Til sådan en side, dur den strategi ikke rigtig.

Jeg formidler selv lavkommisions produkter, og jeg har regnet på det mange gange, og er altid kommet frem til at betalte annoncering aldrig vil kunne betale sig, ikke engang tæt på.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:04

Da du begyndte at annoncere på Facebook, blev forbrugerne så sendt til dit website eller direkte til dit affiliate link?

Jeg er ikke ekspert på affiliate websites, men jeg ved en masse om affiliate marketing hvor man bruger sit affiliate link direkte i sine annoncer. 
Hvis du bruger dit affiliate link direkte i dine facebook annoncer, så vil jeg først og fremmest foreslå at du holder dig fra affiliate programmer hvor din kommission er procenter af salg og hvor landing pagen er noget uspecifikt, såsom en webshop forside. Jeg synes personligt, at det er nemmere at arbejde med fast lead- eller salgsprovision og landing pages der passer til det forbrugeren forventer at se og skal gøre (købe noget bestemt f.eks.).

Derudover skriver du ikke lige om hvordan dine annoncer så ud, hvad der stod og hvordan du har målrettet annoncerne. Når det kommer til affiliate marketing, ligemeget hvilken måde man gør det på, er relevans meget vigtigt. De rigtige reklamer/tilbud skal vises til de rigtige forbrugere (de der er mest tilbøjelige til at købe produktet). Især med betalt trafik som Facebook ads, kan man hurtigt ende med at betale en masse for reklamering mod et segment/målgruppe der simpelthen bare ikke er god til ens tilbud/produkt.
Ved spil, konsoller osv. ville jeg nok target'e/målrette annoncerne mod folk der er tilmeldt forskellige fansider/grupper til spil. StarCraft 2 f.eks. der er super aktuel. De fleste i sådan en fanside er nok super entusiatiske og meget tilbøjelige til at købe et spil (f.eks. star craft 2, hvis de altså ikke allerede har gjort det).

Ja, der er egentligt utroligt meget du kan gøre, men overordnet set vil jeg tro du skal prøve at gøre din targeting mere snæver :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

@Casper: Tak for det hurtige og gode svar! Jo den er helt nede på 2 % på nogle af siderne, men andre er den på 5 % - tror det er godt nok det ikke er dette jeg skal satse på fast.

Vil overveje min annonceringsform igen. Tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

@Simon: Tak for det hurtige svar! Sendte dem til mit website, så de kunne sammenligne priser.

Havde målrettet mine annoncer mod 15 - 29 årige mænd - men var måske for bredt. Tak for de gode råd hvertfald! Min annonce så sådan her ud:

Skal du have ny konsol?

På Konsoller.dk kan du sammenligne priser på: PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, PSP (Go) & Nintendo DS(i) - Klik her!
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:42

Kasper-A:

Skal du have ny konsol?

På Konsoller.dk kan du sammenligne priser på: PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, PSP (Go) & Nintendo DS(i) - Klik her!

Hvis du vil have flere besøg der konverterer, bør du målrette din tekst meget mere. "Leder du efter en PS3 til den bedste pris?", "Lad vær at betal for meget for din kommende konsol", o.s.v. Det er ikke geniale eksempler, men de understreger en måde hvorpå du kan henvende dig til potentielle konsol-købere, og ikke bare folk der synes det kunne være sjovt at se hvad de forskellige konsoller koster.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15

Hmm, true true.. Tænkte bare at dette ville ramme mere bredt, men god idé. Tak for rådet :-) ..

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:33

Kasper-A:
Hmm, true true.. Tænkte bare at dette ville ramme mere bredt, men god idé. Tak for rådet :-) ..

Min pointe er, at du lige netop ikke behøver at ramme bredt. Du betaler jo for hvert klik, så for dig er 10 klik jo bedre end 500, hvis de bare fører til lige mange salg. En ny spille-konsol er jo ikke ligefrem et impulskøb, så der er ingen idé i at andre end folk der i forvejen er på udkig efter en ny konsol, klikker på reklamen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

TheisM:

Kasper-A:

Min pointe er, at du lige netop ikke behøver at ramme bredt. Du betaler jo for hvert klik, så for dig er 10 klik jo bedre end 500, hvis de bare fører til lige mange salg. En ny spille-konsol er jo ikke ligefrem et impulskøb, så der er ingen idé i at andre end folk der i forvejen er på udkig efter en ny konsol, klikker på reklamen :-)

Nej rigtigt nok :-) .. Må have ændret noget i det, tak for det :-)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:00

Hejsa jeg har fornyligt oprettet 2 annoncer på FB men virkede ikke som den første rigtig kom igennem, ville bare høre om man måtte redigere de billeder man har fået tilbudt af kampagnerne fordi FB ændrede på billederne som jeg havde sat ind og gjorde teksten rigtig lille og hvordan kunne jeg forbedre annoncen? 

ps. Må undskylde hvis jeg ledte for meget væk fra jeres emne 

mvh. Nathanael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)