Hej med jer, og tak for et godt og nytterigt forum! Jeg har været med på en kigger i nogen stund, og det virker som om at der relativt ofte er folk med spørgsmål omhandlende import og export, varer i og uden for EU samt fortoldnings og distributions spørgsmål. Jeg har derfor overvejet at bruge min erfaring fra shipping branchen samt mit kendskab til import / eksport og toldregler . Samt mit netværk i ind og udland til at starte en lille rådgivnings samt speditions forretning som har for øje at hjælpe den lille virksomhed / iværksætter med problemer så som, distribution i ind/udland, imp/eksport samt varetage håndteringen af tolddokumenter og licenser i EU. Er det noget som der ville være grobund for? ville din virksomhed / netbutik kunne drage nytte af at have små skræddersyede rådgivnings og transportrelaterede løsninger, til en fornuftig pris? Ser frem til at høre fra jer. |
Hej Henrik.
Er helt ny her og røg lige ind i dit indlæg. Jeg synes at det lyder som en go ide, kunne man få den viden du beskriver samlet på et sted så sparer man en del tid. Jeg har selv en fortid indenfor transportbranchen som selvstændig med flere ansatte og ved at den viden man opbygger indenfor det fag er guld værd langt ud i fremtiden når det drejer sig om opstart eller videre drift af eksisterende firma.Problemet med mange små nystartede virksomheder er at man som iværksætter skal multi-taske hele tiden men virkligheden er jo den at hvis man kan fjerne alt det som man ikke er go til og måske ovenikøbet først skal sætte sig ind i og lægge det over på skuldrene af et firma som du beskriver så kan man bruge den tid man spare på at bygge forretningen op.
Har selv lige startet et vanvittigt projekt op som omhandler både import/export og produktion både her i DK og i Thailand mange bolde er i luften og man skal hele tiden disponere korrekt over sin tid.
Så herfra kan jeg kun bakke op om det lyder som en go ide´ jeg ville selv benytte mig af det hvis det var til at betale.
Go vind
Michael