Jeg har stemt Det Radikale Venstre. Det gør jeg fordi jeg synes vi bør støtte et parti som trækker venstrefløjen ind mod midten.
Jeg har tidligere set dem som et parti der ikke viste hvad de ville, præcis som Liberal Aliance (ifølge min mening), men efter at have taget en nærmere kig på dem, så finder jeg ud af at de præsentere præcis det som jeg går ind for. De vægter velfærd højt, tager imod imigranter, som ellers ikke får så meget opbakning (DF - host), de gør det muligt at gifte sig med hvilken som helst person i verden og samtidig kunne tage personen med til Danmark. De tror også på et samarbejde med EU, hvilket jeg mener er den rigtige vej mod et sundt og socialt fællesskab som kun kan styrke os alle sammen.
Jeg synes også det er sørgeligt at der er så mange som vil stemme på DF. Jeg tager udgangspunkt i at det er pga. deres udlændingepolitik, da det stort set er det eneste fokusområde de har i dag? Jeg forstår ikke, at man kan have et så racistisk synspunkt. Man hører måske om indvandre som laver kriminalitet, men det gør "indfødte" danskere jo også? Skal de så også smides ud af landet, eller er der særregler for dem, bare fordi de blev født i det pågældende land? Jeg synes det er tragisk, og synes helt klart at alle bør tænke sig om inden de sætter krydset ved DF.
/Bomann