Jeg kan sagtens oprette mig som forfatter og skrive artikler, men hvordan deles Adsense indtægterne?
Hej Erik
Du skal have en Adsense konto med eget Pub-id
Har du ikke ét, kan du søge Google om at få det. Det er helt gratis
Dette ID indtastes i kontrolpanelet hos Web4me, og annoncer med dit ID vil blive vist i 70 procent og Web4me’s annoncer de sidste 30 procent.
Du kan målrette artiklerne til annoncer som giver en god klikpris og dermed øge indtægten.
Endnu en fordel er, at jo bedre Web4me kommer til at rangere pga. gode og hyppige artikler, jo mere kommer Web4me og forfatteren til at tjene.
Jeg arbejder selv aktiv på at gøre Web4me bedre og lave link Building, så forfatternes artikler bliver vist i Google. Det gør jeg ved aktiv artikelskrivning og tilmelding til linkkataloger, forums mm.
Tror man ikke på Adsense, kan man lave to Affiliate links pr. artikel og tjene penge den vej.
Det blander jeg mig ikke i og disse indtægter skal ikke deles med Web4me.
Det 3. man kan bruge Web4me til, er at lave links til egne hjemmesider og dermed lave sin egen link Building.
Jeg er i gang med en mindre vejledning til forfatterne omkring artikler, Adsense indtægter og hvordan man opnår de bedste klikpriser.
Jeg skal på kursus torsdag og fredag og vejledningen er først færdig i weekenden.
Jeg kan desværre derfor ikke svare på spørgsmål før fredag aften. Det bliver i hvert fald i begrænset omfang.
Hilsen Finn