Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook FBML / FBJS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil meget gerne integrere vores bedste billeder fra PhotoShowOff til vores Facebook fanside.

Første forsøgte jeg mig med en iframe - det virkede ikke - iframen blev aldrig loadet.
Efter lidt googling har jeg fundet frem til, at det vidst kun er muligt at bruge iframes i applikationer og ikke i pages. :(

Nå - men i gang med lidt json og noget javascript (eller FBJS som de ynder at kalde det).
Nu har jeg fået bygget op og resultatet spiller, se det her.

Men det irritere mig, at jeg ikke kan loade indholdet før brugeren har lavet en form for action (klik kan jeg kun se som mulighed her?
Er der nogle af jer aminoer som har et trick til auto init?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:50

Har lige forsøgt at se dit resultat men uden held. Når jeg trykker på knappen, loader den, men der sker efterfølgende ingenting. Prøver at få det vist med IE7. Bare så i lige er obs på det. Vil nemlig meget gerne se resultatet.

Anyway, fandt et stykke kode på et forum. Kan være du kan forsøge dig frem med det:
setTimeout("document.formularNavn.submit()",1000);

Husk at ændre "formularNavn" :)

ps. Har ikke selv testet det. Er det en formular-knap, der bliver brugt til at aktivere handlingen?

// Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:24

ååååh - IE7... Det moderne svar på IE6 ;)
Det virker i IE8 - jeg aner virkelig ikke, hvorfor det fejler i IE7 - det må jeg lege lidt med ved lejlighed.

setTimeout gør ikke tricket. Problemet er, at Facebook ikke tillader, at javascript eksekveres førend brugeren har foretaget en action, fx et klik.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:34

Haha ja. Er ikke den store tilhænger af IE8, men må nok snart opdatere. Kommer nok ikke udenom, men trækker pinen lidt endnu :)

Hvis Facebook ikke tillader at javascript eksekverer før brugeren foretager en action, tror jeg desværre, det bliver umuligt at komme udenom. Dermed ikke sagt at jeg absolut har ret - modsiges gerne :)

Til andre IE7 brugere kan jeg sige, at resultatet som alternativ kan ses i firefox :)

// Michael

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:46

Lad vaere med at bruge javascript til at loade billederne. Dit alternativ er at lave en facebook application som saa bare giver almindeligt fbml output som bliver vist med det samme. Du kan se min naesten faerdige video player som goer det her:

http://www.facebook.com/mtilsted?v=app_109487395777365

Martin Tilsted

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)