Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidenavn??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

skal til og købe et domæne, men må jeg dette ?

fx. en eller anden ejer domænet bil.dk

må jeg så fx. godt oprette kørbil24.dk

mvh. Martin thomassen

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:06

Selvfølgelig må du det :) Hvis domænet er ledigt, så må du registrere det. Domænet "kørbil24.dk" har jo ikke noget med "bil.dk" at gøre, udover at der optræder nogle af de samme bogstaver i. Det ville svare til at Århus Universitet ikke måtte oprette domænet au.dk fordi Aalborg Universitet allerede havde oprettet aau.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 13:07

Ja selvfølgelig må du det! :)

Du kan stort set gøre hvad du vil, det er først hvis navnet begynder at blive kopier eller efterligninger af allerede eksisterende domæner at der kan blive et problem.

Hvis jeg tager fejl er i andre velkommen til at rette mig :)

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 13:09

Tak for hjælpen.

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 13:10

I det nævnte eksempel ser jeg absolut ingen problemer i, at du fx køber kørbil24.dk. I så fald ville der være et hav af sager omkring den slags.

Har kun én gang haft et problem med et domæne. Det var i sin tid premier-league.dk, fordi navnet premier league var et registreret varemærke. Det kan ordet "bil" i min verden i hvert fald aldrig blive.

Der hvor man skal passe på er når man som sagt bruger varemærker i sit domænenavn.

// Michael

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22

Hvis domænet er ledigt må du købe det. Du kan dog i visse sjældne tilfælde få et krav om at skulle frigive domænet, men det tror jeg ikke er noget du skal være bekymret for i dette tilfælde.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:35

Jeg kan se ud fra en anden tråd du har skrevet i, hvilket domæne-navn du har tænkt dig at købe. Da domænet allerede findes som .com kan du godt komme i problemer, men det er selvfølgelig på ingen måde ulovligt iflg. dansk lovgivning. Hvis du vil være helt sikker skal du nok have fat i en jurakyndig på området.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:48

HVad jeg kan se så har du kig på domainet pixmania-pro.dk, der findes dog allerede en hjemmeside som hedder pixmania.com  som har en webshop med kamera og udstyr.

Jeg vil ikke tro du får de store problemer hvis du bare ikke opretter en webshop med Kamera og Udstyr der til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)