Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlige betalere

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener nu nok at nedenstående som er er forslået, er måden at gøre det på :

 

----


Normalt forløb tidligere hos os:



Forfaldsdato + 10 dage= påmindelse



2 rykkere af 10 dage



1 rykker af 10 dage med inkasso varsel



Alt i alt 40 dages ekstra kredit til kunden??

----

 

Hvis du sender en Inkasso varsel efter 10 dage så risikere du at skramme en måske god kunde væk som bare har glemt at betale sin regning. Det kan jo også være at den er røget ud eller bogholderen har glemt og betale den af den ene eller anden ligitime årsag.

 

Når vi engang i mellem får inkasso varsler fra leverandør på første rykker og når fakturaen kun er 8 dage efter forfaldsdato, så afbryder vi med det samme samarbejdet, for det er ikke alle virksomheder der kan klare netto 8 dage og så er det flabet at true med Inkasso så hurtigt. Men det kan godt være at vi er de eneste der tænker sådan.

 


Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Trinitron

 

Vi sender stadig første den venlig påmindelse, inde vi sender rykker med inkasso varsel.

Og alt afhængig af vores vurdering af kundens potenstiale, har vi stadig mulighed for at rykker endnu engang

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er fakta om rykkergebyrer og rentekrav:

 

I forbrugeraftaler må man maks kræve 100 kr. inkl. moms pr. rykkergebyrer.

 

Ved aftaler mellem erhvervsdrivende kan der aftales et højere rykkergebyr ELLER et højere rykkergebyr kan følge af handelsbrug eller sædvane f.ek.s indenfor transportbranchen. Maksimum i disse tilfælde udgøres af, hvad der er kreditors rimelige og relevante omkostninger ved inddrivelsen. Se rentelovens § 9a og § 9 b, hvis I vil vide mere.

 

Det er ligesom den rente man kan lægge til ved for sen betaling - i forbrugerforhold kan den maksimalt udgøre nationalbankens officielle udlånsrente + 7 % (reguleres pr. 1. januar og 1. juli hvert år). I rene erhvervs-aftaler kan en højere rente følge af aftale, handelsbrug eller sædvane. Se http://www.nationalbanken.dk/DNDK/minfo.nsf/side/Officielle_Rentesatser!OpenDocument. Renten kan kræves fra aftalt forfaldsdag - og hvis en sådan ikke er aftalt kan der altid kræve 30 dage fra fakturadato med den officielle udlånsrente + 7 %.


Rykkerprocedure:

Vigtigt at have en effektiv og hurtig rykkerprocedure, hvis du ikke altid vil være nederst i dyngen af regninger...Dette indebærer, at man skal følge hurtigt op på manglende betaling til aftalte frister eller til fastsatte betalingsfrister i fremsendte rykkerbrev. Ryk ikke første gang med trussel om, at kravet vil gå til inkasso - så tror jeg du vil miste for mange kunder - HUSK før sag sendes til inkasso: Skriv følgende i den sidste rykker: "Manglende betaling senest 10 dage fra afsendelsen af denne rykker vil medføre, at sagen sendes til inkasso." Og gør jer selv den tjeneste, at sende kravene til enten advokat eller inkassofirma hurtigt efter denne trussel, det er oftest sværest at få pengene ind på en "syltet" sag.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)