Faldt over en webtjeneste der kan hjælpe med at teste din næste programmørs kompetencer. Kort fortalt kan man gennem hurtige tests finde frem til kompetence niveau indenfor C og C++
Tjenesten er helt ny og Trendsonline.dk ser store muligheder med denne form for tjenester.
Tror I på at man kan bruge dette til at prescreene ansøgere og er dette bare den første af mange der kan hjælpe med denne proces.
Personligt tror jeg rigtig meget på det og har flere gange kunnet bruge denne form for webtjeneste.
Som programmør har jeg selv været ude i et par kunder som ville have mig til at tage tests på nettet - og det gør jeg selvfølgelig gerne.
Men for at det skal være realistisk skal jeg jo sidde ved kunden, så han er sikker på det er mig der tager testen - samtidig vil jeg jo ikke sidde og bruge et par timer af min egen tid, for at få at vide bagefter, at han har valgt en anden - så hvor mange vil kunden teste (såfremt jeg ikke er den eneste der vil have penge for min tid)
Spændende synspunkt. Jeg tror dog tjenesten mere skal ses primært som en webtjeneste der kan benyttes af arbejdsgivere der er på udkig efter deres næste programmør.
Men man kan selvfølgelig, som du skriver, bruge det til at teste samarbejdspartnere. Den vinkel er også ret spændende men som du skriver så er der altid en økonomi man lige skal finde ud af.
Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk