Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh
Hagbart

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:13

Det er sjældent at en SEO test giver dig svar om din hjemmeside er godt optimeret, da hovedparten af testene er forældet, samt at de undlader at medtage flere vigtige elementer.

Det er smart at din title hænger sammen med indholdet på siden som du tester på - men din title er nødvendigvis ikke "dårligere" fordi den kun scorer 90% frem for 100%.

Hverken meta keywords eller meta beskrivelse benyttes mere af Google til ranking - derfor er det misvisende at den omtalte test er bygget på disse informationer.

Alexa rank giver ikke et reelt billede af din trafik, grundet at de data der indsamles bygger på informationer fra Alexas toolbar samt widgets som webmasterne selv indsættyer på deres undersider.

Så nej - din hjemmeside er ikke nødvendigvis søgemaskinevenlig, bare fordi du scorer 100% i en tilfældig SEO-test.

/ Emil Blücher

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 09:06

Emil har ret.

Brug de forskellige værktøjer som pejlere og vær opmærksom på, at de kan tolke forskelligt.

Mange hilsner,

Mathias

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:23

Hej Hagbart,

Umiddelbart lyder det da fint. Men som de andre siger er der så mange andre ting, der spiller ind.

Smid et link - så kan din hjemmeside jo gå igennem Amino-SEO-testen :-)

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 09:33

Hej Casper

Kunne min komme i amino testen, jeg er grøn, helt grøn og har bygget min side op, på JERES indlæg.  Kunne godt bruge lidt tæsk igen :-)

Svende

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 11:04

Hej Svende! :-)

Jeg vil gerne lige køre din side igennem Amino-testen hurtigt:

• Dine titler er langt fra optimale. Du starter alle titler med Coolprint.dk, det skal du hellere sætte til sidst. Faktisk vil jeg anbefale dig at fjerne det helt, og istedet omformulere det så du nævner søgeordet mere. Tager udgangspunkt i den side, der hedder Tasker med tryk. Der ville jeg hellere omdøbe titlen til: Tasker Med Tryk - stort udvalg af Tasker med Tryk.
  • Ændre din Amino-signatur. Nu ved jeg ikke lige hvad dit bedste søgeord er, men lav en ankertekst. Hvis vi nu siger det søgeord du allerhelst vil findes på er Print på tøj. Så lav dit link sådan her: Print på tøj. Når du har fundet dit vigtigste søgeord, så skal du også ændre titlen på forsiden, da det som regel er den der har højest værdi i søgemaskinerne.
  • Søgevenlige URL's, hvis det er muligt. Lige nu hedder den: http://www.coolprint.dk/catalog/index.php?cPath=62. Det ville være mere optimalt hvis den hed: http://www.coolprint.dk/catalog/baby-borne-t-shirt-med-tryk
  • Få lavet Breadcrumbs/brødkummer. Ligesom her på Amino hvor der øverst står: Iværksætter Debatten Amino >> E-handel, Internet & Online marketing >> Søgemaskineoptimering osv.

Det var lige omkring SEO, men så bliver jeg altså også nødt til at give dig lidt usability råd, når du nu kører igennem Amino-testen :-)

• Lav en mere tydelig købsknap, og sæt den 'above the fold'. Dvs. Man skal helst ikke scrolle, før man kan trykke 'Køb. Ingen grund til at gemme den knap ;-)
  • Få kigget på din købsproces. Hvor mange benytter sig af at oprette en bruger? Overvej om du ikke burde fjerne det helt, og så bare sende folk direkte videre til at taste deres info. Det er jo dem du gerne vil have :-)
  • Hvis du ikke har det, så få installeret Google Analytics..

Til sidst så vil jeg også lige høre om du er tilmeldt nogle affiliate-netværk? Ellers bør du overveje det :)

/Sillas

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:57

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 13:00

Tusinde tak for hjælpen, der er noget at gå igang med :-)

Tilmeldt 30. Nov 09
Fra  Coolprint.dk Skrevet kl. 13:37

Hej

Tak for alle de gode råd, jeg går straks i gang.

Den med købsknappen virker super logisk, men jeg har jo netop indsat al den tekst, pga at jeg har læst mig til at det værdsætter google, derfor kommer knappen nedenfor og der skal scrolles.

Jeg skal vel ikke indsætte knappen midt i

Svende

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)