Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS AKTIE/BOLIGSELSKAB:

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejder i en bank til dagligt og kan låne til en virkelig billig rente.

Jeg overvejer at starte et aps ved siden af. Som i starten kun skal handle med aktie og eje dem over 3 år.

på den måde håber jeg på at få et postivt afkast af mine investeringer som er skattefri i aps''et

hvis jeg så får egenkapitalen til at vokse tilfredsstilende vil jeg starte med at investerier i ejendomme omkring alborg.

jeg tror alborg er et fornuftigt vækstområde de næste mange år.

Jeg vil selv kunne være visevært og holde regnskab. Jeg har igen krav til løn til mig selv da jeg vil blive i banken men bare have selskabet som

et bierhverv.

Hvad synes i om iden ?

Det var mindre ejendomme jeg vil starte med at købe op med tiden. Når jeg har udbetalingen 40 %.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:40
Dit selskab har da ikke skattefrihed? Argumentet skal vel næppe være at du kan låne billigt (det kunne derimod være argumentet for at købe ejendomme),  men at du tror på at du kan tjene penge ved investering.
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:49
Jo aktie er altid skattefri i et aps efter 3 år.

Jeg vil først få mine penge til at vokse i selskabet før jeg vil investere i ejendomme.

Kreditforeningen kræver også 40 % i udbetaling.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:53
Det er korrekt når vi ser bort fra udloddende investeringsforeninger. Men problemet er for mig at se at det ikke altid vil være lige smart at holde på sine aktier alene af hensyn til 3 års grænsen. Du vil formentlig komme ud i også at skulle sælge inden 3 års ejertid, men her taler vi kun 28% selskabsskat.

Du er, som du sikkert ved, ikke skattepligtig af rentefordelen medmindre banken går under "sin egen kostpris" på udlånet. Formentlig vil det være sådan at det er dig der kan låne til en billig rente og ikke selskabet. Dvs. det er formentlig noget med at du skal videreudlåne pengene til selskabet, til en højere rente. Du bliver selvfølgelig skattepligtig af renteindtægten.

Du skal nok undersøge hvad bankens politik er med hensyn til medarbejderudlån. Muligvis vil de kun udlåne til medarbejdere når der er tale om private anskaffelser m.v.   Hvordan er det med sikkerhed. Reelt set flytter du jo kapitalen over i et selskab, og går selskabet ned har du ingen penge at betale bankens tilgodehavende med. Hvad siger de til det ?  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)