Jeg haft lidt kig på Summasumarum, som meget godt kunne blive det jeg vælger, har bare lige et par spørgsmål til det først.. Og vi taler altså den lille version af programmet til.. Hmm.. Hvad er det det koster, omkring 600kr?.. (Egentlig nogen der har noget amino-rabat på dette?).. Kan summa selv holde styr på moms-regnskabet ?. Kan man bruge den gratis trial selvom man er moms reg., altså op til de der 300bilag ?. Der kommer sikkert lige nogle flere spørgsmål her senere.. Mener jeg havde flere igår nat :p hehe (Burde jo nok have oprettet indlæget der!).. |
Ja excel er bestemt ikke optimalt.
Jeg bruger selv professionel udgave af Summarum - er super lækkert. Specielt fordi jeg for hver kunde kan oprette en "ordre" og så hver gang jeg laver noget for denne person så skrive på den samme ordre, på den måde har jeg fået hævet antallet af udfaktureret timer betydeligt. Hver måned smider jeg så en faktura afsted mod de faste kunder.
Summarum styrer momsen helt perfekt. Du bogfører bare og så når momsafregningen nærmer sig går du bare op og vælger hvilket kvartal du vil se momsspecifikation fra - lige til at udfylde fra inde på tast selv. Super nemt. Jeg har ikke misset en moms-afregning endnu.
Jeg bruger selv professionel udgave af Summarum - er super lækkert. Specielt fordi jeg for hver kunde kan oprette en "ordre" og så hver gang jeg laver noget for denne person så skrive på den samme ordre, på den måde har jeg fået hævet antallet af udfaktureret timer betydeligt. Hver måned smider jeg så en faktura afsted mod de faste kunder.
Summarum styrer momsen helt perfekt. Du bogfører bare og så når momsafregningen nærmer sig går du bare op og vælger hvilket kvartal du vil se momsspecifikation fra - lige til at udfylde fra inde på tast selv. Super nemt. Jeg har ikke misset en moms-afregning endnu.
Ja du kan sagtens bruge programmet og hvis du ikke fakturaer meget kan det holde langt. Jeg brugte mit i 2-3 måneder før det blev nødvendigt - i trial perioden kan du også teste hvilken udgave der passer dig bedst.Prisen for standard er 860 - se her: http://www.stoneware.dk/betaling/reg_ss.htm men husk nu at støtte vores lokale Summa-ekspert og bestil igennem www.inloco.dk - rabat er der dog nok ikke meget af - men prisen er jo allerede ufattelig lav. Og bemærk det kun er et engangs-beløb. De 300 er dog ikke bilag men posteringer og hver bilag tæller vist for omkring 3 posteringer. Du kan se din status under Egenskaber > Generelt > Antal poster.
Held og lykke med det ...