Hej Amino Hvis man har et site hvor virksomheder kan tilmelde sig en special service - efter tilmelding sender sitet så en bekræftelse på tilmeldingen til kunden. I denne mail står der så måske "bekræft venligst at du ønsker at benytte dig af vores service på den site du har tilmeldt dig, det koster 100 kr. pr. måned, som vil blive opkrævet kvartalsvis forud" Så er mit spørgsmål, er det nok for sitet og få kundens bekræftelse på sitets egen mail, via E-mail for at kunne sende den første faktura afsted, eller skal man tage højde for evt. fortrydelsesret (her tænker jeg kun B2B)? Eksemplet er hvis "Jensens rengørings imperium A/S" blot besvarer mailen med - "ja tak vi ønsker og benyttet sitets service" - eller man måske laver et eller andet smart link, hvor folk skal trykke på for at aktiverer deres tilmelding. Er der gråzoner vil, eller kan man sidestille dette med en ordre som normalt over en mail? Håber der sidder nogle kloge hoveder derude. Bendtsen
|
Hej
Det jeg oplever, som værende den gældende praksis, er det tilfælde hvor der modtages en mail med et link til bekræftelse af, at de registrerede data er korrekte.
Men vi skal nok have en af juristerne indover.
Hilsen
Tonny