Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er en bekræftelse på mail nok???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvis man har et site hvor virksomheder kan tilmelde sig en special service - efter tilmelding sender sitet så en bekræftelse på tilmeldingen til kunden.

I denne mail står der så måske "bekræft venligst at du ønsker at benytte dig af vores service på den site du har tilmeldt dig, det koster 100 kr. pr. måned, som vil blive opkrævet kvartalsvis forud"

Så er mit spørgsmål, er det nok for sitet og få kundens bekræftelse på sitets egen mail, via E-mail for at kunne sende den første faktura afsted, eller skal man tage højde for evt. fortrydelsesret (her tænker jeg kun B2B)?

Eksemplet er hvis "Jensens rengørings imperium A/S" blot besvarer mailen med - "ja tak vi ønsker og benyttet sitets service" - eller man måske laver et eller andet smart link, hvor folk skal trykke på for at aktiverer deres tilmelding.

Er der gråzoner vil, eller kan man sidestille dette med en ordre som normalt over en mail?

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude.

Bendtsen

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det jeg oplever, som værende den gældende praksis, er det tilfælde hvor der modtages en mail med et link til bekræftelse af, at de registrerede data er korrekte.

Men vi skal nok have en af juristerne indover.

Hilsen

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Jeg tænker mere at det skal være gratis og tilmelde sig sitet, men for at kunne benytte servicen som sitet tilbyder, så skal man på en eller anden måde bekræfte at man ønsker at benytte sig af servicen - så er spørgsmålet om de skal skrive det til en med "ja tak jeg vil gerne benytte servicen og accepterer prisen samt vilkår, mvh jensens rengørings imperium A/S" eller det er nok (og for at gøre det nemt for kunden" at de blot skal trykke på et link i mailen - og så har de "foretaget" købet af servicen?

Håber der er nogle jurister der ikke ser fodbold nu :)

Bendtsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kom lidt for meget jura indover, så revisoren her må hellere indse sin begrænsning.

Iøvrigt forstår jeg udmærket dit spørgsmål og baggrunden herfor.

Når nu OB er bagud med et par mål, så sker der nok noget.

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

fører OB? hmmm, eller er det bare sengetid for nogen med lidt juridisk viden? ;)

Bendtsen

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være ekspert indenfor det juridiske, så vil jeg tro at du står ret godt aftale mæssigt, hvis der i e-mailen er et unikt link, så der skal klikkes på, og når brugeren klikker på dette, der så fremkommer en boks med en ja tak / nej tak knap, og med diverse oplysninger, f.eks. at de accepterer at bestille servicen og hvad det indebærer, når de klikker på ja tak....

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså umiddelbart ville jeg mene at det ikke er et problem. Samtidig kan man jo sige, at hvis du acceptere, når/hvis en kunde henvender sig og ikke mener at produktet eller din service lever op til hans/hendes forventninger, er det vil blot og anullere aftalen igen.

Man får ikke andet end utilfredse kunder, ved at binde dem til en aftale, de ikke ønsker længere - bare spørg teleselskaberne m.m. :-)

Med venlig hilsen

Kim Andersen

www.firmafordele.dk personalegoder - personalearrangementer

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tænkte på om et par jura kyndige personer kunne bekræfte hvad den generelle holdning til mit spørgsmål er herinde.

Håber og høre fra lidt flere.

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)