|
Som mange andre sad jeg i aftes og så den nye thriller "Forbrydelsen" på DR1. Egentlig en udemærket serie med gode skuespiller-præstationer, men som tidligere ved "Rejseholdet" studsede jeg også her over den åbenlyse product placement. Alle medvirkende i "Forbrydelsen" kørte i Ford-biler - enten varevogne eller personbiler. Ved "Rejseholdet" var det Nissan der var hovedsponsor af biler, mens det ved "Ørnen" var 3-mobiler der var i søgelyset. Jeg synes det er meget åbenlyst i de danske produktioner, hvor de amerikanske film og serier er bedre til at skjule det, så det ikke virker så åbenlyst. Er der nogen som har erfaring med product placement fra danske produktioner og kender lidt mere til, om den åbenlyse eksponering er nødvendigt i Danmark for at få den nødvendige respons? |
DR siger selv at det ikke er product placement, da de bare "låner" bilerne og der ikke er penge imellem parterne.
Men jeg tror selv at det bliver mere og mere udbredt i Danske Tv produktioner.
Bliv gratis medlem
