Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B&O, en mærkevare?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har iøvrigt også set B&O i Fona.

Iøvrigt er det jo som alle andre mærker "en bambusmaskine i forklædning", og særdeles ringe kvalitet i forhold til prisen. Men flot ser det da ud.

Det var så min "brok" for i dag. - Undskyld til B&O fan's.

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:22

John Nielsen:

Ja, det ville vel betyde, at visse såkaldte mærkevare ure og mærkevare tasker/tøj ikke er mærkevarer.
Godt spottet.

Ja det er totalt wierd... Ellers er det kun supermarkeds ting, som er mærkevarer... Heinz ketchup, Rynkeby juice, Coca Cola og Knorr...

Så mon ik forfatteren af den Afsætnings bog, lige skulle revurdere kravene...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 16:25

Fashion-Seller:

Altså hvis du vælger selektiv distribution, som B&O jo har, så kan et mærke jo ik købes i alle butikker... Men det har jo ingen indflydelse på, om det er en mærkevarer eller ej...

Afsætning er sku firkantet nogle gange, og man skal ik tage alle ting helt bogstavligt!

Først: tak for svarene alle sammen! 

Fashion-Seller: Hmm okay. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal argumentere for at det er en mærkevare, for det opfylder jo egentlig de andre kriterier godt. Hvad vil du have svaret? Er B&O en mærkevare? Smile

DBH 

Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26

B&O kan ikke købes i alle branchens butikker, men det udelukker dem ikke fra at være en mærkevare. Som andre nævner forhandler eks. Fona og TDC deres produkter, men mener aldrig jeg har set dem i eks. Elgiganten, som jeg også stærkt formoder B&O ikke ønsker sig at blive associeret med.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Donbæk:

Fashion-Seller: Hmm okay. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg skal argumentere for at det er en mærkevare, for det opfylder jo egentlig de andre kriterier godt. Hvad vil du have svaret? Er B&O en mærkevare? Smile

Ja self er det en mærkevarer... Du skal jo lige præcist slå på, at B&O beskytter deres varemærke ved, at have en selektiv distribution, hvor de selv udvælger forhandlere, som lever op til deres strenge krav...

F.eks er Louis Vuitton verdens stærkeste varemærke... Men deres varer kan KUN købes i deres egne butikker samt på deres EGEN webshop... Er Louis Vuitton ik en mærkevare?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30

I øvrigt kan du inddrage andre kilder i forhold til din definition af en mærkevare. Din afsætningsbog er ikke nødvendigvis "gud". Den første (i min optik) pålidelige kilde jeg fandt var Den Store Danske.

Uddrag:

• produkt, der i forbrugerens bevidsthed adskiller sig fra alle andre tilsvarende produkter på markedet, fx i form af egenskaber, design, kvalitet, indpakning eller blot navn og varemærke.

http://www.denstoredanske.dk/Erhverv,_karriere_og_ledelse/Erhvervsliv/Handel/m%C3%A6rkevare

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 16:46

Fashion seller: Jeg takker mange gange for dit svar, det har gjort alt i opgaven nemmere, og jeg føler nu at jeg har fået skrevet et kanon svar! 

Og samme til dig Riise: Jeg har fået argumenteret godt! 

Jeg skal nok skrive her i tråden hvordan opgaven gik når jeg får den tilbage! Smile

Jeg siger tusind mange tak for hjælpen, det er virkelig dejligt i gider hjælpe en lille forvirret elev! Wink

Fortsat god dag! Keep going the good work, boys!

Venlig hilsen

Jonas Donbæk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 16:46

Fashion seller: Jeg takker mange gange for dit svar, det har gjort alt i opgaven nemmere, og jeg føler nu at jeg har fået skrevet et kanon svar! 

Og samme til dig Riise: Jeg har fået argumenteret godt! 

Jeg skal nok skrive her i tråden hvordan opgaven gik når jeg får den tilbage! Smile

Jeg siger tusind mange tak for hjælpen, det er virkelig dejligt i gider hjælpe en lille forvirret elev! Wink

Fortsat god dag! Keep going the good work, boys!

Venlig hilsen

Jonas Donbæk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:55

Tonny Skov Pedersen:
Iøvrigt er det jo som alle andre mærker "en bambusmaskine i forklædning", og særdeles ringe kvalitet i forhold til prisen. Men flot ser det da ud.

Den står så vist lige for din egen regning, Tonny. Måske overprissat, ja, men "særdeles ringe kvalitet" er nok at lufte sine egne aggressioner Cool

Uden på nogen måde at være fanboy, så laver B&O noget af den bedste lyd på markedet på niveau med B&W etc. Dyrt, men godt - og så kan man altid diskutere om det er for dyrt, men ringe ... næppe.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)