Det er en auktion, hvor man kan købe en berømt person til at følge sig på twitter og blive re-tweetet af ham eller hende. Pengene går til Haiti.
Jeg synes selv, at det er ret genialt. Hvis jeg twittede på engelsk, ville det fx ikke være dårligt for mig og min forretning at blive re-tweetet af en gut som Fx Tony Robbins.
Jeg tænkte, at det måske kunne inspirere andre til brug af sociale medier, og måske sidder der en Amino derude, der kunne tænke sig at lave en dansk version af dette koncept.
Penge er bare et fokus, når der skal gøres noget godt. Og i forhold til at få telte og skoler på Haiti, så er penge jo et must.
Men derudover er der jo altid flere måder at give på. Jeg synes, at denne auktion er smart, fordi køberen potentielt set får endnu mere ud af det, end han / hun byder, og så er der ikke en masse fordyrende mellemled. (nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor højt budene når op).
Virker jo ret smart, man kunne bare frygte at der så i længden ikke var nogen der gad følge de kendte. Man betaler jo rent faktisk kendte mennesker for at spame alle der følger dem... Synes det er en lidt trist måde at skaffe penge på, dog går alle pengene til et godt formål, hvilket jo er helt fantastisk.
Tror jeg begynde på det samme, første bud starter ved kr. 389. Nogen der er friske? :-)
Bud = auktion. Auktioner er ikke længere tilladte i Aminos debatforum.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn