Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overforbrug af h1-tags?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg har tænkt over et stykke tid. Nu ved jeg at Google prioriterer h1-tekst højere, fremfor p-tekst.

Så det er jo logisk stort set kun at bruge <h1> til sin tekst, dog fornemmer jeg at dette er for godt til at være sandt. Er der nogle som har formlen på den ideelle måde at opbygge tekst på et website, når det kommer til søgemaskinevenlighed?

Skal man fx holde <h1> til titler, og <p> til brødtekst?

- Mikael.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:37

Brug kun ét <h1> tag per side ...den skal  være unik ...den har ca. samme betydning som <title>

Brug i stedet <h2> og <h3> ...dem må der gerne være flere af ...og brug også gerne <strong> til at markere keywords.

:-) Andy

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:39

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:47

1 stk H1 pr side.  

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:57

Super, det vil jeg benytte mig af.

Hvis nu jeg bygger et forum fx, og hvert indlægs titel er et h1-tag, så kommer der jo automatisk flere end kun et enkelt h1-tag, i takt med at der er flere indlæg.

Men der menes vel at h1 bruges til fx titlen, og ikke brødtekst også? Bare lige for at være sikker :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 15:12

Mikael:

Super, det vil jeg benytte mig af.

Hvis nu jeg bygger et forum fx, og hvert indlægs titel er et h1-tag, så kommer der jo automatisk flere end kun et enkelt h1-tag, i takt med at der er flere indlæg.

Men der menes vel at h1 bruges til fx titlen, og ikke brødtekst også? Bare lige for at være sikker :)

Denne her artikkel er godt nok om headers på en blog ...men princippet er det samme:

http://yoast.com/blog-headings-structure/

.-) Andy

Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:32

Brug det til at optimerer efter forskellige longtail søgninger og variationer af den søgning siden er optimeret til. Og brug det til at gøre siden stærkere på dit hoved keyword.

Lav dit H1 som overskrift og hav en tekst blok der relaterer til overskriften. Der er ikke noget problem i at gøre dette 3-4 gange med forskellige overskrift variationer og longtail søgninger og tekst blokke der relaterer til hver enkelt.

Selv om dine overskrifter ikke er ens så hav dit hoved keyword i dem.

Hvis du laver det på denne måde kan det have en god effekt, og vil gøre din side synlig på flere søgninger.

Gør det så det er naturligt og til kunden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)