Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk enkeltmandsvirksomhed - bopæl sverige??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har netop besluttet at personlige grunde (en kvinde!) at flytte til Malmö, har netop lejet en lejlighed, og har dags dato meldt flytning hos Skatteverket (Folkbokföring).

Jeg har en dansk enkeltmandsvirksomhed, på en anden dansk adresse end min danske bopæl, og nu er hele spørgsmålet så hvor jeg skal betale skat henne, og om jeg skal foretage mig noget specielt ? Skal man bare forsætte med at betale skat i Danmark? Jeg har jo hørt om ordet Dobbeltbeskatning, hvilket er årsag til mit spørgsmål her.

Kender i alternativt måske nogle der kan rådgive mig med dette? :)

Kunne det måske være en mulighed at lukke det danske, og åbne et svensk - og kan man have firmabil i det selskab, som jeg har nu? I et svensk selskab, kan man så dække udgiften til broen osv? 99,5% af mine kunder er danske, men ingen af dem har noget imod at betale til Sverige.

Jeg har en nyindkøbt bil, til cirka 250 tkr. som det eneste aktiv i firmaet. Min beskæftigelse er primært konsulent arbejde og hosting ydelser.

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:49

Hejsan!

Jeg bor selv i Malmø og har firma i DK (og er selv dansk).

Mht til din bil ved jeg ikke noget, men m.h.t. firmaet, så kører det hele som da jeg boede i DK.

Om der er nogen fordele ved at flytte biksen til Malmø ved jeg heller ikke, men du må da gerne skrive hvis du finder ud af noget ;)

Mvh

Kim

www.makisport.dk - stort udvalg i udstyr til løb og åbenvandssvømning

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07

Hej Jannik,

Fik du styr på sagerne. Fik du startet et svensk firma og lukket det danske?

Jeg står i samme situation som dig nemlig, og vil rigtig gerne høre fra folk med erfaring.

Vh

Klaus

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:07

Hej Jannik,

Fik du styr på sagerne. Fik du startet et svensk firma og lukket det danske?

Jeg står i samme situation som dig nemlig, og vil rigtig gerne høre fra folk med erfaring.

Vh

Klaus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Hej Klaus,

Jeg beholdte min enkeltmandsvirksomhed i DK, og startede et dansk firma mere ;) Smid mig en mail på jh@webname.dk - med dine spørgsmål, så skal jeg nok svare :)

Kender efterhånden lidt til det skønne bil-paradis ;)

Dbh Jannik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)