Jeg skriver med en lidt særlig teknisk udfordring, som jeg må indrømme at jeg ikke selv har den store forstand på, jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre, men nu giver jeg det et skud.
Vi har et antal faste studerende som alle er udstyrede med et studiekort med magnetstribe.
Vi ønsker et system hvor vi kan koble en magnetkortlæser til en computer og bruge det som betalingssystem. Korthaverne skal kunne forudindbetale et beløb, lad os sige 100 kroner og det skal vi så kunne registreres i systemet på brugerens "konto". Hver gang et kort køres gennem kortlæseren skal der så trækkes et fast beløb, f.eks. 5 kroner, fra kortholderens konto.
Er der nogle som har erfaringer med noget lignende dette?
Det er intet problem at lave det der, det kræver bare en flashkortlæser (mellem 500 og 1000kr/stk) og en maskine med end database og en applikation på :o)
Hvis du vil have udviklet sådan et system er du velkommen til at hive fat i mig mikkel@mikjaer.com
Jeg har lavet et system, der kan noget lignende det, som jeg tror vil kunne tilpasses til det du spørger efter.
Vil du ikke sende mig en PB, så kan vi tage en lidt mere konkret snak om hvad I har registreret på de studerendes kort, hardware samt en softwareplatform.
Det rent tekniske er noget ganske banalt, det er straks værre at have lov til at håndtere penge på den måde.
Pas på hvor store beløb du render rundt og håndterer på den måde, hvis du kommer over 100 EUR skal det godkendes af Finanstilsynet og du skal lægge 1 mio. EUR i depositum / sikkerhed.
Men det formoder jeg du har undersøgt inden du vil til at drive bankforretning i miniformat?