Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAC bruger: Har du fortrudt?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Hvilken antivirus eller anden sikkerhedsløsning valgte I til jeres Apple platform?
Hvordan har I valgt at sikre jeres og jeres kunders mail korrespondance imod malware?

Da der pt ikke findes nogle aktive/udbredte malware til Mac OS X, så er scanning af de lokale maskiner ikke rigtig et issue, jeg er søvnløs over. Det kan selvfølgelig komme i fremtiden, og der klarer freeware-antivirusløsningen ClamXav sagerne ok. Indtil videre har jeg ingen virus fået siden 2001, da Apple skiftede til deres nye OS.

Min primære interaktion med kunderne foregår via webbaserede tjenester, så der handler det om enten at sikre serveren, hvis det er egen server (min egen kommendewebshop er apache/php/wordpress-baseret og sikret så vidt muligt), eller at vælge en tjeneste, der arbejder sikkert. Jeg benytter selv primært Google apps, og deres malware-filter virker overbevisende – men jeg kan jo i sidste ende ikke rigtig fornemme det, da jeg pga. Mac aldrig har noget malware kørende selv :-)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Jeg er til daglig PC bruger, men sidder på i et kontorfælleskab hvor størstedelen er Apple brugere.

Så det er her min erfarring kommer fra.

Et æble er lavet af de samme komponenter som en PC.
En Intel I5/I7 cpu fra intel er den samme uanset om den sidder i et æble eller i en PC.
En seagate Harddisk er den samme om den sidder i et æble eller en PC.
Et skærmpanel er det samme, ram er det samme osv.

Så kvaliteten på en god mærkevare PC bærbar og en macbook er det samme, det er de samme stumper den er skruet sammen af, ja bundkort og nogle andre ting er anderles men ellers ikke.

Udbudet af tilbehør til apple er ikke så stort som til PC, nu mindre udbud, nu nemmere at få lavet noget uden fejl.Så man skal lige huske og checke f.eks om ens nye printer rent faktisk har support fra apple.

Men fejl forekommer også hos apple, som f.eks at en har problemer med at hans skærm laver mærkelige grafikfejl, en anden må tage han USB ting af og på igen for at det virker, printeren vil ikke printe osv.
Noget tilbehør vil ikke kører ordentligt før der kommer en opdatering eller en ny firmware fra apple.
Det er ugentlig jeg oplever det på kontoret.

Sikkerhed er også et stort issue, det er kun spørgsmål om tid før apple bliver ramt som PC platformen.
Allerede nu optræder der jævnligt problemstillinger om sikkerhedsbrister som f.eks at det var muligt via en hjemmeside at root´s adgangkode blev ændret på din apple uden at du viste det, og uden at det var nødvendigt at kende den gamle kode.
Icloud har slettet worddokumenter når man synkede.

Jamen en PC laver vlå skærm hele tiden!
Nej den gør ikke, hvis du har fornuftigt hardware, en rigtig opsat windows som er opdateret, holder dig  fra de mest obskure programmer, går den ikke ned i tide og utide! Det er en gammel skrøne

Apple er nogle flotte produkter, samme hardware som vores andres, måske lidt lettere at gå til i nogle sammenhænge.

Deres software kræver også løbende opdateringer, og sikkerheden skal også tages alvorligt på den lange bane.

Jeg er ikke ude på at starte nogen krig men man skal ikke tro at fordi man har en apple, så har man ingen problemer og alting kører perfekt.
Det er en stor løgn hvis man har fået fortalt det.

Der er ingen træer der vokser ind i himmelen.

Sad jeg som Fotograf, så så var det her skrevet på en apple, men nu er jeg tekniker som skal suppotere pcere/servere m. windows, linux, en hel del netværk og en apple i ny og næ, ja så er det en PC der er det mest fornuftige for mig.

Pæretræer er bedst til pæretærte og et kirsebærtræ er nu engang bedst til kirsebærsovs!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:54

Toke Riis Ebbesen:

Da der pt ikke findes nogle aktive/udbredte malware til Mac OS X, så er scanning af de lokale maskiner ikke rigtig et issue, jeg er søvnløs over. Det kan selvfølgelig komme i fremtiden, og der klarer freeware-antivirusløsningen ClamXav sagerne ok. Indtil videre har jeg ingen virus fået siden 2001, da Apple skiftede til deres nye OS.

Jeg har også klaret mig med at bruge hovedet, og køre antivirus på min mailserver siden ca. samme tidshorisont.

Noget helt andet er at det ikke giver mening at snakke "mac" vs. "pc" idet at en mac idag ér en pc, den største forskel er at de har sat et anden keyboard og mus på den, og det som diskuteres her er faktisk "Os X" vs. "Windows", de seriøse risici idag handler jo ikke om at dit system bliver cracket, men om at _du_ som bruger bliver manipuleret, din maskine fungere som platform for afvikling af din browser og din mailklient ... resten er mere eller mindre det samme på de forskellige systemer.

Jeg vil skyde på at om 5-6 år så er det software vi benytter blevet centraliseret i en sådan grad at det er 100% irrelevant om din PC er lavet af Apple eller HP eller om dit operativsystem hedder Os X, Linux eller Windows ... men indtil da må vi leve med at der er lidt forskel, og der kan man generelt sige Apple og Os X ifht. professionelle brugere har en række fordele ifht. stabilitet og komfort, hvor Windows tilgengæld er lidt bedre til den legesyge hjemmebruger :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:28

Jeg har i nogle måneder arbejdet med macbook pro/Air, og jeg må erkende at det er lækker kvalitet. Gode skærme og lækker indpakning.

Men jeg kunne simpelthen ikke vende mig til at finde rundt i osx'en. Jeg følte ikke jeg kunne arbejde hurtigt nok, og spildte for meget tid med at sidde og lede efter hvordan man gør tingene.

Så nu er jeg skiftet tilbage til god "gammel" pc-hardware med en Ubuntu linux version. Det føler jeg er logisk opbygget, og man kan hurtigt få lavet nogle opsætninger der fungere maks. ( ...ms windows opgav jeg et sted mellem xp og vista ...)

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:46

Gammel thread, men nu vi snakker mac, så ja, man kan ikke fortryde en mac :)

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 18:26

Nu har du vel for længst købt en Mac da dit indlæg er så gammelt.

Jeg har altid hørt fra alle der er gået over til Mac at de er det bedste og de vil aldrig gå tilbage over til pc, men det er ikke lige min historie.

Jeg har Mac og andre produkter som iPhone og iPad.

-Er det så godt som man hører?
Nej. Mac er ikke så godt som jeg hvertfald altid har hørt. Mange lille småting der altid ireterer mig, foreksempelvis har man ikke gør nu kunne have vinduer i fuld skærm. Og so fryser den ofte, selv min nye iMac. Ja, minder mig om mine pc'er som til tider må få en genstart.

Har også en iPhone 4 der ligger på hylden udskiftet med en HTC Sensation.

Derudover udvikler vi produkter til eksempelvis iOS og vores erfaringer med Apple er ikke gode. Særlig ikke kundeservice.

Men til det positive så har Mac nogle lækre features. Her kan jeg nævne at jeg elsker at kunne scrolle til siderne, særlig i browseren. :) Og derudover har de lækre og enkle design.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)