Jeg har fået flere henvendelser på http://web4me.dk fra personer, der gerne vil uploade en artikel mod at få et link eller to tilbage til deres egne sider.
Jeg ved godt det kunne give en smule adsense-indtægter, men jeg vil også miste styring over hvad og hvem der bliver linket til. Et dårlig udgående link er jo ikke positiv, set fra Goggles øjne.
Er der nogen SEO-folk derude som har et bud på om det er godt eller skidt at lade andre uploade artikler med udgående links eller ej?
Lige et spørgsmål mere. Vil et link fra en artikeldatabase blive mindre værd i fremtiden på ligefod med linkkataloger eller hvad?
Jeg ved godt det kunne give en smule adsense-indtægter, men jeg vil også miste styring over hvad og hvem der bliver linket til.
Hvorfor vil du miste styring ? Du kan da bare lave det sådan at artikler skal gennemlæses af dig inden de publiceres. Så kan du jo bare nægte at godkende artiklen til publicering, hvis den indeholder tekst/links du ikke bryder dig om. Det er jo din blog :-)
Finn Bennetsen:
Er der nogen SEO-folk derude som har et bud på om det er godt eller skidt at lade andre uploade artikler med udgående links eller ej?
Nu er jeg ikke SEO ekspert, men kan ikke se at det skulle være dårligt. Det vil da bare gøre at du vil få mere trafik på bloggen, og er det i realiteten ikke det du ønsker ?
Da jeg også modtager disse beskeder fra forskellige folk om de må få lagt nogle af deres egne artikler ud på min side. Dem som har kontaktet mig hvor jeg har sagt de godt må hvis indholdet er godt nok, og har noget relation til min egen side, høre jeg intet fra når de har fået lov til at få dem lagt ud på siden. Modtager heller ingen tekster fra dem.
Så vil jeg høre om du faktisk har modtaget nogle færdige tekster, eller det kun er spørgsmålet om de må uploade nogen...
Så vil jeg høre om du faktisk har modtaget nogle færdige tekster, eller det kun er spørgsmålet om de må uploade nogen...
Jeg har ikke set nogle færdige tekster Er kun blevet forespurgt om de måtte.
Jeg ved at mindst to af disse personer uploader tekster på andre artikel-databaser, og jeg har derfor ikke grund til at tro at henvendelserne ikke skulle være seriøse.
En god løsning for dig vil være at forhåndsgodkende sites, der skal linkes til. Så kan du både få gratis indhold til din hjemmeside og bevare styringen med din side.
En god løsning for dig vil være at forhåndsgodkende sites, der skal linkes til. Så kan du både få gratis indhold til din hjemmeside og bevare styringen med din side.