Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesign rookie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg går rundt med en masse idéer i hovedet, men mange af dem er web-baserede.
Det betyder at jeg enten skal betale mig fra at få lavet det professionelt, eller selv lære at kode. 

Jeg kan basic html og css, men så stopper det også det.

Hvilke programmer bruger professionelle webudviklere, hvis de overhovedet bruger nogle?

Er egentlig ret indstillet på selv at lære at kode, da jeg er kommende elev på CBS HA(IT.)
Så har måske mest bare brug for en masse fifs til start. 

/Lasse Worm Roslundh

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:21

Hej Wormzz,

Dreamweaver er mit foretrukne program til webudvikling (PHP, HTML, CSS). Det jeg primært buger er den indbygget FTP, syntakst farver samt auto complete af tags. Det kan umildbart købes for 99£ i en studenter version. Mit aller første udviklings værktøj var fra TSW.   Jeg fik fat i det fra en CD-rom fra bladet Komputer jeg lånte på biblioteket for en 10 år siden ca.

Du kan også finde gratis programmrer som kan løfte opgaven rigtig godt

Med venlig hilsen
Casper Schneideriet

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:26

hey

Ja altså jeg kan ikke sige hvad andre bruger, men jeg selv bruger Adobes programmer til både grafik, html, css, PHP, javascript, flash og selvfølgelig PHP.

det vil sige rundt regnet bruger jeg 5 programmer fra adobe.

Photoshop
Illustrator
Indesign
Dreamweaver
Flash

Det har jeg gjort stort set alle dage, i starten for 15 år siden brugte jeg dog nogle helt andre.
De programmer er gode, og især dreamweaver er godt til nybegyndere, da det har en del hjælp og ikke mindst indbyggede funktioner så du hurtigt kan komme igang med at lave dynamiske sites, eller bare dynamiske funktioner som samarbejder med en database. det kan dog godt være lidt uoverskueligt at finde rundt i hvis ikke man benytter sig af den online og indbyggede hjælp som er i dreamweaver, eller køber en dreamweaver bible kan også gøre det. 

Men hvis du vil lave andet end statiske sider, og gerne vil lave lidt mere avancerede ting, kommer du ikke uden om at lærer et serverside script og databasesprog. Man kan komme rigtig langt med dreamweaver, men det er fx ikke langt nok i forhold til de ting jeg render og laver og i forhold til hvad min CMS løsning har af funktioner.

Men du kan jo også bruge noepad i windows :) der kan du dog bare ikke lave så meget grafik som nybegynder :) når du bliver bedre il at programmerer fx PHP så vil du også kunne bruge notepad til at lave grafik :) men der er nok lidt vej endnu...

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:48

Hey wormzz

Når du starter på HA(IT.), så vil du lære meget af det basale(Jeg har selv gået på HA(Dat.), da det hed det :) ), men dog i JAVA, som ikke er mit fortrukne sporg til webapplikationer.

Så hvis du følger med der komme mange af grund tingene på plads. Mht til værktøjer så variere det meget fra person til person. Men der er masser af gode gratis: PSPad (http://www.pspad.com/) 'simple' editor med syntax farvning osv. Men eclipse(kommer du til at kende på CBS) og Netbeans er IDE'er som kan alt hvad du skal bruge.

Mht til server så kan du nemt komme igang med xampp: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html det er en one-click installer, med apache, PHP, mysql, phpMyAdmin osv.

Når du har lavet et par projekter finder du ud af at du laver de samme ting igen og igen (bruger registrering, nyhedsbreve osv osv) for at ungå dette, kan du evt. bruge diverse udviklings framework, f.eks. cakePHP, http://cakephp.org/ (som jeg har meget glæde af) eller Zends framework (som jeg ikke har bruge, men kun har hørt godt om)

Men ellers findes der masser af sider om det ude på det store internet :)

Held og lykke, med dine projekter :)

Visti

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)