Hej Aminobrugere, Er der nogen, der har erfaring med at finansiere et kommercielt multimedieprojekt med hhv. én privat eller en gruppe private investorer? Hvad er fordelene ved én... og er der nogle fordele ved at have flere? Altså bortset fra at det måske er nemmere at finde 10 folk med 50.000 end én glad optimist med en hel halv mille? Og hvorledes lokaliserer man bemeldte optimist inden der gror mos på éns idé? ![]() Har I prøvet at have pengefolk involveret i selve arbejdet med et projekt? Vi forestiller os, at man måske kunne have glæde af en vis sparring omkring sit iværksætteri, men vi forestiller os også, at det muligvis kunne blive lidt for meget, når man har en temmelig velvoksen idé om, hvad man skal lave og hvordan. Nogle tanker eller erfaringer? Vi tror selvfølgelig selv på, at vores projekt er både idiotsikret og rentabelt inden for ca. 6 måneder. Men måske (kun måske) er investorerne lidt mere skeptiske. Hvis du læser dette, og tror, vi fisker efter penge, har du vundet en BMW ![]() Mange hilsner Julie |
Én privat investor...eller mange?
- 1
Godt så... nu har jeg et tillægsspørgsmål: Når man får en venlig besked, hvor der står noget i retning af: "Jeg kan måske hjælpe dig, men jeg må vide mere...." Hvor meget skal man så fortælle? ![]() Man vil jo ikke være uhøflig, men man vil heller ikke være en kogle. Man kan godt forstå, at en potentiel optimist vil vide, hvor hans eller hendes sparepenge ryger hen, når de ikke længere ligger i madrassen, men man er også lidt nærig med sine guldkorn. Mvh Julie |
Hejsa :) Det kommer meget an på hvad for en ide du har. Mange har det sådan er de glædeligt fortæller om deres ide da de får massere af feedback på den og ofte undgår man fejl, da andre øjne også har kigget på den. Et godt eksempel herpå kunne være fru jensen der ønsker at starte en butik med børnetøj, det er ikke noget nyt, men kan sagtens være en fin forretning, ved at smide ens tanker ud på et forum som dette kan man få en masse hjælp. Hvis det er et eller andet nyt og revolutionerende som folk ville have nemt ved at efterligne med en hvis information ville jeg måske nok gemme det lidt mere for mig selv, og få folk man i forvejen stoler på til at kigge på og hjælpe med ideen, men i bund og grund handler det om hvor meget man har lyst til at fortælle :) Det var min rød halvtredsøre :) |
Hej, Jeg ville vælge at lave en fortrolighedsaftale inden du lufter for mange unikke ideer. Spørg evt. en advokat til råds... Som iværksætter har du jo ret til nogle timers rådgivning, hos både advokat og revisor. (Hvilket jeg har haft meget nytte af..!!) En standard fortrolighedsaftale kan vist downloades på internettet... søg evt. på google. /PBL |