Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgning efter mærker/brands - hvordan gør det vi bedst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

PÅ baggrund af en masse virkelig god feedback i den her tråd, er min partner og jeg gået ind i arbejdet med at finpudse/optimere vores nye børnetøjs-projekt.
Vi vil på ModeBarn.dk gerne give vores læsere en nem og brugervenlig måde, hvor ved de kan se hvilke af vores udvalgte forhandlere, der forhandler hvilke mærker af baby- og børnetøj. Som det ser ud nu, så har vi bare en liste over en række udvalgte forhandlere, men vi vil altså også meget gerne give vores læsere mulighed for at se hvilke forhandlere der har hvilke mærker. Hvis man f.eks. er på udkig efter forhandlere med mærket "Katvig", jamen så skal man selvfølgelig kunne søge på det, og derefter se hvilke af "vores" forhandlere der sælger Katvig børnetøj. 

Så hvis du har en god ide, til hvordan vi rent teknisk kunne lave en sådan funktion, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Derudover må du også gerne komme ind på hvordan vi optimalt kan implementere det på siden som den ser ud nu. 

Jeg ser frem til at få en masse gode forslag!

På forhånd tak Yes

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse.

Den mest åbenlyse model ville være, at lave en kort beskrivelse til hvert mærke, og så linke til de pågældende tøj-butikker, der forhandlede mærket.

Man kunne lave en oversigt lidt i stil med denne: http://www.smartkids.dk/Brands/

Så man i stedet for produkter på de efterfølgende undersider havde webshops, hvor der så var direkte links til produktet i de pågældende webshops.

Dette var den mest åbenlyse, set med mine øjne, men der er højst sandsynligt også andre og mere tekniske løsninger.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:42

Hej Casper.

Det er jo faktisk en ganske udemærket ide. Simpel, men helt klart brugbar! 

Tak for din hjælp.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:41

Hej Lasse

Ring til Katvig og få oplyst deres webshop-forhandlere.

Michael

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:45
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:04

Casper Schneidereit:

Jeg har selv tyv-stjålet denne måde at gøre det på på et af mine egne sites. Det er dejlig overskuelig måde at gøre det på :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hej Casper. 

Det er også en smart måde at gøre det på. I vores tilfælde er det dog nok ikke måden, da vi jo ikke har en særskilt side for hvert mærke. Det er jo ikke fordi vi på vores side vil vise produkter fra f.eks. Katvig, men derimod bare vise hvem der forhandler mærket. Kan du se problematikken?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:50

Lasse Kjær:

Casper Schneidereit:

Jeg har selv tyv-stjålet denne måde at gøre det på på et af mine egne sites. Det er dejlig overskuelig måde at gøre det på :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hej Casper. 

Det er også en smart måde at gøre det på. I vores tilfælde er det dog nok ikke måden, da vi jo ikke har en særskilt side for hvert mærke. Det er jo ikke fordi vi på vores side vil vise produkter fra f.eks. Katvig, men derimod bare vise hvem der forhandler mærket. Kan du se problematikken?

I kunne lave en underside med samme opstilling, som Casper har valgt.

Det vil sige, at I kunne benytte mit forslag, skrive kort, linke og tagge de forskellige indlæg.

Derefter kunne I så lave en underside med oversigten over brands, så brugerne samtidig fik links direkte til brand-siderne, hvor I havde skrevet indlæg efter min metode.

På den måde kan I gøre begge dele, og søgefunktionen vil samtidig være fuldt ud optimal. Jo flere forskellige former for brugervenlighed, I opbygger - jo bedre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)