Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder pt. som projektmedarbejder 80 km fra min bopæl. Indtægten herfra er B-indkomst, hvorfor jeg ikke er berettiget til kørselsfradrag. Jeg overvejer derfor at starte en enkeltmandsvirksomhed, for dels at kunne tjene mere end de 50.000,- kr. som er loftet på B-indkomst, dels for at være berettiget til kørselsfradrag. Er der nogle af jeg der har noget relevant erfaring, evt. nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:59

Indledningvis kan du kigge i SKAT´s vejledning

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=90320&vId=203449&newwindow=true

Derudover mener jeg du er berettiget til befordringsfradrag, når du er honorarmodtager eller som du skriver B-indkomst.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:10

Når du modtager b-indkomst kan du trække de dokumenterede udgifter fra du afholder for at opretholde din b-indkomst. Så du kan ikke få kørselsfradrag som en almindelig arbejdstager - til gengæld kan du udbetale kørselsgodtgørelse til dig selv.
Kører du i egen bil er det 3,56 kroner for de første 20.000 km og et mindre beløb derefter. Du kan se taksterne her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133800 Bruger du det offentlige kan du fratrække de faktiske udgifter. I praksis trækker du kørslen (og andre udgifter som er nødvendige for at opretholde din b-indtægt) fra beløbet fra det indberettede beløb på selvangivelsen og opgiver det i stedet.

Registrer du en virksomhed og anvender egen vil til erhvervsmæssig befordring kan du på samme måde udbetale skattefri godtgørelse til dig selv.

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:13

Tak for svarene, de er mere end fyldestgørende.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)