Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webshop fra udlandet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bor uden for EU og er interesseret i at sælge varerer til slut kunder (både virksomheder og private forbrugere) i Danmark over internettet. Jeg forventer at varerne vil have en pris på over 165 kr. Jeg prøver at blive klog på moms reglerne for at finde ud hvad jeg kan og ikke kan, men er indtil nu kun blevet mere forvirret. Helt konkret prøver jeg at finde svar på følgende spørgsmål:

- Hvilke skatter og afgifter skal jeg betale hvis jeg (i et dansk selskab) importerer varer fra et 3. land - altså fra et land udenfor EU? Jeg har læst om "import moms" (som jeg ikke helt kan blive klog på), men mener at der også må være noget toldafgift?

- Kan jeg "spare" noget moms hvis registrerer mit selskab i et andet EU land, f.eks England, selvom jeg har varelager i Danmark? Hvad med fortoldning/import af varerne i sådan et setup - findes der en smart løsning på det som ligger 100% indenfor lovens rammer? 

Jeg vil naturlivis kontakte en revisor før jeg gør noget som helst, men vil gerne have en ide om hvad der kan lade sig gøre først. Er der nogen der sidder inde med viden om eller erfaringer med den slags?

VH Rasmus

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)