Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af butik, hvordan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en super idé om en butik hvor flere af de varer der skal sælges skal importeres fra udlandet. Så det vil blive både danske og udenlandske leverandører. Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til skat, afgifter m.m.?

Der er så mange ting jeg skal have styr på inden mit møde i banken, for at præsentere min idé. Er der nogen der kan lave en oversigt over hvad jeg skal have med/have styr på inden jeg går i banken? Jeg vil helst være ordenligt klædt på. Skulle jo helst blive taget seriøst.

Fra Søborg
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:02

Hej Tatjana

Ja, der er meget man skal holde styr på, når man skal starte sin egen virksomhed/forretning. Jeg vil foreslå dig at starte med et iværksætterkursus i din kommune eller væksthus.

Jeg er tilknyttet som rådgiver i Gladsaxe og Ballerup Kommune, hvor vi holder en hel kursusrække med eksperter fra Jura, Skat, Forsikring osv.

De fleste banker vil gerne have en konkret forretningsplan. Det kan du også finde inspiration til hos Væksthusene. Jeg har også et koncept som rådgiver, hvor jeg hjælper virksomheder med at få lavet en forretningsplan. www.vizor.dk

Mvh.

Iben

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:59

Tatjana:

Jeg har en super idé om en butik hvor flere af de varer der skal sælges skal importeres fra udlandet. Så det vil blive både danske og udenlandske leverandører. Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til skat, afgifter m.m.?

Der er så mange ting jeg skal have styr på inden mit møde i banken, for at præsentere min idé. Er der nogen der kan lave en oversigt over hvad jeg skal have med/have styr på inden jeg går i banken? Jeg vil helst være ordenligt klædt på. Skulle jo helst blive taget seriøst.

Hej Tatjana

Jeg dropper lige et par links nedenfor, hvor du kan få råd og værktøjer i forbindelse med opstart.

Inden bankmøde er det vigtigt at have følgende som minimum:

• Forretningsplan
  • Resultat- og likviditetsbudget
  • Etableringsbudget
  • Oversigt over investeringer

Jo mere dokumentation du vedlægger omkring virksomheden des bedre ligesom en eller anden form for historik ved overtagelse af en eksisterende virksomhed.

Startvækst har flere gode værktøjer, herunder eks. skabelon til forretningsplan, budgetter og øvrige kontrakter og aftaler. Dog er det tilrådeligt at tage kontakt til en god rådgiver allerede i opstartsfasen.

http://www.startvaekst.dk/vaerktoejer-til-opstart/0/4

Vedrørende skatte- og momsforhold, så kan du læse mere her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757326&vId=0

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)