Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TILBUD ØNSKES !!!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-01-2007 14:37:34 Forfatter: René B.
Hej Dorte

Tak for dit tilbud.

Du har givet mig et tilbud på kr. 20.000,- ex.moms. Jeg er bange for, at du har skudt langt over målet og særligt i forhold til de andres tilbud. Nærmere betegnet - sådan ca. 19.000 kr.

Al respekt for dit firma, men jeg mener bestemt ikke, at jeg gav udtryk for at jeg skulle have lavet et luxus corporate company logo design eller do bannere. Desuden har jeg godt nok aldrig hørt om så voldsomme priser for udarbejdelse af logo eller banner. Det skal edderbankemig være specielt til den pris.

Ang. rabat. Ja, jeg skulle da være en skidt forretningsmand som ikke bad om rabat ligesom alle mine egne kunder gør.

De andre som afgav tilbud er allerede foran på point, idet flertallet har givet Aminorabat. Ikke fordi at jeg har skrevet et par indlæg som du skriver, men fordi vi hjælper hinanden på Amino.dk og fordi de andre blot ville være konkurrencedygtige i deres tilbudsgivning.

Med et tilbud på 20.000 kr. havde der nok været plads til en Amino rabat i form af et par timers gratis arbejde og dermed kunne diskussionen med en potentiel kunde være klaret med gelinde.

Konklusion: Jeg tror desværre ikke at du kan hjælpe et mindre firma som mit. Måske på et senere tidspunkt når mit firma er blevet så stort, at jeg er ligeglad med penge.

Men tak for din tid... det satte jeg pris på !!!

Mvh. René

Kære René

Da jeg skrev mit indlæg havde jeg meget stærkt på fornemmelsen at du ikke ville benytte dig af af mit foreløbige tilbud.

Og det er jo også helt i orden. Jeg håber, at du får en løsning som vil hjælpe din forretning.

Jeg skrev indlægget, fordi jeg synes det var en god lejlighed til at fortælle, hvordan arbejdet med logoer ser ud, når man arbejder med et andet udgangspunkt end billigt. Det er min erfaring at det kommer bag på mange små virksomheder at et logo ikke kun er et ikon som virksomheden, synes ser godt ud. "Og så helst i 3D fordi det har man set nogle andre har og det var super."

Som grafisk designer forsøger jeg efter bedste evne, at have stor omtanke for mine kunder, gøre et godt professionelt arbejde, som kunderne kan være glade for i mange år, lave et arbejde, som har en bestemt udstråling og som der bliver lagt mærke til. Taler vi om et logo skal det jo kunne huskes og skilles ud fra andre logoer. Det skal have et budskab som er mere eller mindre tydeligt. Og hvor vi kan kende afsenderen.

Et logo er ikke kun en figur eller et tegn. Eller et ikon som ser skide godt ud eller forfærdeligt ud. Eller som falder i firmaets smag eller ikke.

Et logo er et udtryk for virksomhedens bestræbelser på at kommunikere med kunderne på en klar og tydelig måde. Det er ligesom en sovs. Og i den sovs kan være mange ingredienser: virksomhedens etik, ønsker om placering på markedet, produktudvikling, målgrupper osv. En god sovs med det rette forhold af mange ingredienser - smagt til af en god kok.
Selvfølgelig har et mindre og måske nystartet firma ikke altid mulighed for at få en kæmpe analyse inden man fremstiller et logo. Og selvfølgelig kan mindre gøre det.

Men alligevel vil jeg påstå, at et firma altid kan have stor glæde af et logo, som der er tænkt over og som er fremstillet med en portion viden om produkt, virksomhed og kundegrupper og hvor man har lavet print og prøver til nettet. Og er gået rundt om det et stykke tid og tænkt på om dette logo holder i denne sammenhæng! Og holder det også om et år? Og om tr
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-01-2007 15:03:18 Forfatter: Nicolai Lønne
Når du mener at Dorte skyder over målet med hendes pris, skyldes det jo nok, at du er lille og hendes kunder typisk er lidt større (som du også selv er inde på). Men jeg synes du glemte at specificerer hvilken prisklasse du går efter aka, hvilken kvalitet og hvor meget arbejde du ønsker der bliver lagt i opgaven.

Hej Nicolai

Tak for dit indlæg. Du har måske ret, prisklassen burde jeg måske have beskrevet nærmere, men ang. kvalitet er et format vel et format og jeg forventer da at logoet bliver lavet så flot og højopløseligt som muligt. Det kan vel næppe beskrives bedre !? og hvor meget arbejde jeg ønsker bliver lagt i opgaven... Jamen, det afhænger vel af hvor dygtig designeren er. Jeg kan jo bare konstatere det færdige resultat og sige om jeg er tilfreds eller ej.

[QUOTE]
Vedr. rabat så følger jeg 100 % Dortes holdning. Hvorfor skal en tilfældig person på Amino have min (/andres) timepris billigere end ''normale'' kunder?
Jo rigtig nok er der da mange af de faste her på Amino som man har haft debatter med eller mødt i Amino-relaterede sammenhænge og som man gerne giver en smule rabat. Men helt ærligt, alle de indlæg der fra starten af kræver rabat og nærmest udelukker folk der ikke vil give rabat, synes jeg er idioti.

[QUOTE]

Jeg forstår både du og Dorthe, men enhver vil da prøve at opnå rabat om muligt... Det var da forsøget værd at være lidt fræk og de fleste har jo netop givet Amino rabat i deres fremsendte tilbud. Så idioti - næppe...! Både leverandøren og jeg selv er glade. I øvrigt krævede jeg ikke rabat - jeg skrev gerne... Jeg er da også kvalitetsbevidst, så jeg ville da hellere droppe Amino rabatten og få et bedre produkt hos en anden leverandør. Så jeg har bestemt ikke udelukket nogen fra opgaven - omend det er muligt, at visse ville opfatte det sådan. Men så vil det jo være deres tab ikke at byde på og måske "vinde" den pågældende opgave...!

[QUOTE]

Men alt sandsynlighed så bliver prisen blot sat lidt op inden, således at der er råd til at give dig din krævede rabat.
[QUOTE]

He he, ja det kan du selvfølgelig have ret i, men nu kommer de fleste af de fremsendte tilbud fra nogle kendte og meget aktive firmaer på Amino.dk og jeg kender derfor de flestes priser på forhånd. Og jeg har endnu ikke konstateret, at nogle af disse firmaer har rettet priserne på deres hjemmeside, blot for at kunne give mig et tilbud. Men jo, jeg deler da som udgangspunkt din opfattelse af rabatter.

[QUOTE]

Dertil så sider der højt kvalificerede mennesker her på Amino som nu engang har fundet ud af, at de er en bestemt timepris værd (udbud/efterspørgsel). Fordi at de rådgiver andre her på Amino skal de vel ikke nødvendigvis give dig rabat, skal de?
[QUOTE]

Jamen fint at de selv synes at de er en masse penge værd, al respekt for det. Som sagt har jeg ikke krævet en rabat, jeg har foreslået en rabat. Hvis der sad én person i DK med helt unikke kompetencer som jeg havde behov for til udvikling af et produkt, så ville jeg jo være nødsaget til at gå til denne person. Nu er den situation jo bare ikke tilfældet her ! Jeg har ikke så meget teknisk kendskab til logofilformater og webbannere, men jeg tror nu nok uden at sige for meget, at der er tale om en rimelig simpel opgave for de som til dels lever af den slags !!!

[QUOTE]

Måske på et senere tidspunkt når mit firma er blevet så stort, at jeg er ligeglad med penge

1) Man bliver aldrig så stor, at man er ligeglad med penge
2) Værdien af noget, er ikke hvad du har betalt for det, men hvad du kan få ud af det! Et
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)