Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning af netbank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Når I bankafstemmer, gør I det så manuelt eller kan I synkronisere jeres egne systemer med netbanken?

Jeg har lavet et par parsere til henholdsvis danske bank og portalbanken og jeg ville bare høre om det var noget I var interesseret i?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:48

Det burde ikke være det stor problem, at lave en bankafstemning - hvis man sørger for at bogføre efter kontoudtoget.

Hvad er det for et system du har udviklet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Det er bare et simpelt system, der holder styr på mine fakturaer. Det sørger for at rykke kunderne og evt sende inkassovarsel. Derudover ville jeg gerne have automatiseret afstemningen så det hele kunne køre automatisk. Skal godt nok stadig trække csv selv, men det går.
Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:40

sdk:

Når I bankafstemmer, gør I det så manuelt eller kan I synkronisere jeres egne systemer med netbanken?

I Saldi importerer du blot csv filen fra banken direkte i kassekladden og klikker udlign.

Så finder den selv de modsvarende fakturaer og udligner.

Har du noget mere beskrivelse af dit system ?

Det er jo et interessant område du har fat i.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:48

Hej

Bankafstemninger er et tilbagevendende problem, åbenbart.

Hvis der bogføres løbende, er dette ikke noget problem, så stemmer banken altidYes

Idéen med automatisk udligning m.v. og overførsel til regnskabsprogram er desværre ikke altid lige heldig, hvilket jeg derfor ikke anbefaler, med mindre vedkommende er dygtig til bogføring m.v..

Det er stadig en fordel, at man fysisk får bogført sine bilag, hvorved man får en ekstra kontrol af, hvad der lige sker på bankkontoen samt ikke mindst kontrol af de modtagne bilag. Der bliver fundet mange fejl her, som så bliver samlet op og korrigeret.

Fejlene er typisk dels fra banken og dels fra leverandører, som ikke lige har fået noteret en særlig pris eller andet.

Automatik kan være godt, men for meget automatik er helt sikkert noget skidt.Wink

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 00:22

Tonny Skov Pedersen:
Idéen med automatisk udligning m.v. og overførsel til regnskabsprogram er desværre ikke altid lige heldig, hvilket jeg derfor ikke anbefaler, med mindre vedkommende er dygtig til bogføring m.v..

Måden det fungerer på i Saldi er at den, for hver kontobevægelse, finder de åbne poster som modsvarer bevægelsen, og præsenterer brugeren for disse. Hvis posteringsteksten indeholder et fakturanummer foreslås den åbne post med det samme fakturanummer. Så det er hele tiden brugerens beslutning hvilken post der skal udlignes.

Kontosaldoen visen ud for hver posteringslinje så man kan følge bevægelserne og sammenligne med kontoudtoget, post for post, inden bogføring.

Præcis som du siger:

Tonny Skov Pedersen:
Automatik kan være godt, men for meget automatik er helt sikkert noget skidt.

SALDI Regnskab for iværksættere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)