Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Tele information ”Robin Hood” på telefoni og data. - Hvem betaler for ”Kagen”?

”Robin Hood” på telefoni og data. - Hvem betaler for ”Kagen”?

1.201 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 May 2015

Det har i mange år været et tag-selv bord for teleselskaberne, når de skulle forhandle priser med deres kunder. Teleselskaberne hævder ofte at de har sat sig ind i virksomhedens forbrugsmønster, for derefter at anbefale nye produkter, med lovning om besparelser og højere kvalitet, som resultat. Men efter et år kan virksomheden ikke finde de lovede besparelser på bundlinjen, faktisk ofte det modsatte.

 

Det kræver et indgående kendskab til telefoni og data markedet, at få det nødvendige overblik, for at gennemskue hvorvidt de tilbudte priser og produkter, vil passe godt til virksomhedens forbrug og udgifter.

Stort set ingen virksomheder har haft ansatte der kun har beskæftiget sig med telefoni og data, hvilket teleselskaberne har udnyttet til sin fulde, ved at gøre prisstrukturer og abonnementsformer komplet uoverskuelige. 

Hvorfor kan teleselskaberne så få lov til at blive ved med at sælge varer deres kunder ikke har forstand på? Jo det kan teleselskaberne, fordi kunderne ikke ”Tør” sige at ”Kejseren ikke har noget tøj på”. Kunderne er bange for at blive udstillet som ignoranter på teleområdet, og ender med at godkende og acceptere tilbud der reelt er en dårlig forretning for deres virksomhed, men dog uden at de ved det er en dårlig forretning. 

Selv nu i år 2015 har XPERTEL kundeemner, der hellere vil betale for meget, fremfor at lade en ekspert hjælpe dem til de rigtige priser og abonnementer. Selv efter vi ændrede vores succes fee, til kun at være en procentdel af den besparelse som kunderne ville opnå, oplever vi stadig IT chefer eller andre der har fået tildelt rollen som telefoni ansvarlig, sige nej tak, til en ”Solgt eller Gratis” løsning, da de er bange for hvor meget vi reelt kan spare dem for i kroner/øre pro anno. 

At virksomheder har ansatte der tænker mere på dem selv, fremfor virksomhedens økonomiske bedste, er mildt sagt en katastrofe, så den eneste vinder er teleselskaberne der blot fortsætter i samme spor med at gøre det hele så fnidderet, at kunderne bliver de store økonomiske tabere.

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Flemming skriver Skriv dig op