Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det handler om størrelsen! Altså på din AdWords annonce

15.946 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
06 November 2014

Det med at størrelsen ikke tæller passer ikke. Og her snakker jeg naturligvis om din AdWords annonce. Jo mere din annonce fylder, jo mere opmærksomhed får du.

En rigtig effektiv måde at få den største annonce er at benytte de mange muligheder for annonceudvidelser. Derfor vil jeg gerne fortælle om de fem vigtigste, som du bør overveje at integrere i dine annoncer.

Størrelsen af annoncen er ikke den eneste gode grund til at bruge annonceudvidelser. Det vigtige kvalitetsresultat, der i høj grad påvirker din pris pr. klik, påvirkes også positivt af, at du bruger udvidelserne. Så der er nok gode grunde, lad os kigge nærmere på mulighederne.

Undersidelinks - de blå links under annoncen

Ligger din annonce i top tre-position, så er der mulighed for at få undersidelinks under annoncen. Det er typisk 3 til 4 links, men ved nogle søgninger helt op til 6 ekstra links.

Udover links kan du også tilføje beskrivelse til undersidelinks. Beskrivelserne kommer frem ved søgninger på eget brand. Det er specielt en fordel for producenter, der både selv sælger og har sine varer i andre shops - her dominerer de klart søgeresultatet med de ekstra undersidelinks og beskrivelser til.

Krav til undersidelinks:

  • Du har maksimalt 25 anslag
  • De forskellige undersidelinks skal have forskellige landingssider

Du kan angive dem på både kampagne- og annoncegruppeniveau. Så har du travlt, så start med nogle generelle links og tilføj alle kampagner. Når du har bedre tid til opgaven, så gør dem skarpere og tilføj på annoncegruppeniveau.

Laver du ikke undersidelinks, så prioriterer du din tid forkert. Det er hurtigt og kan give dig markant bedre resultater, så det er uden tvivl et must at lave dem.

Data viser, at få klikker på undersidelinket selv, men at selve annoncen får højere klikrate, når de er til stede.

Budskaber i undersidelinks

Der er forskellige måder, du kan bruge dine 25 anslag i undersidelinks. De to mest benyttede er at omtale relaterede produkter eller at nævne webshoppens sellingpoints.

En søgning på "iphone 5" viser annoncen fra Telenor, der benytter undersidelinks til relaterede produkter og et link til fordelene:


KitchenOne.dk bruger i højere grad deres undersidelinks til at fortælle om fordelene ved at handle hos dem:


Præcis hvad der er den rette strategi, afhænger dels af produktområdet, dine sellingpoints og hvordan konkurrenternes undersidelinks er.

Infoudvidelser - tre ekstra budskaber

Der er kommet en ny mulighed, der gør din annonce endnu større. Det er lidt som undersidelinks, men brugeren kan ikke klikke på teksten. Det hedder Infoudvidelser, på engelsk Callouts. 
Infoudvidelserne er de tre udsagn under annoncen, i dette tilfælde "Fri fragt over 399", "På lager, hurtig levering" og "Autoriseret forhandler".

Infoudvidelser tilføjes på konto-, kampagne- eller annoncegruppeniveau, og teksten kan være op til 25 anslag.

Opkaldsudvidelser - telefonnummer i annoncen

Vil du vise brugerne, at det er muligt at få fat i webshoppen, så er opkaldsudvidelsen en god mulighed. Du kan tilføje telefonnummer, der så vises i annoncen. Det ses i denne annonce efter webadressen:
Annoncen fylder mere, og samtidig giver det en tryghed til brugeren. Forvent ikke at blive kimet ned, men hvis der omvendt ikke er nogen, der svarer, så vil jeg anbefale ikke at benytte denne udvidelse.

Få virksomhedens adresse med i annoncen

Har du fysiske butikker, så kan det være en stor fordel at have butikkernes adresse med i annoncen. Google viser den adresse, der er tættest på brugeren, der søger, og giver dermed brugeren en tryghed ved at give dem denne info. Dermed fylder annoncen mere, og brugeren får en større tryghed.

Telenor har adresser med i sin annonce:

Det er tydeligt, at det er interessant at have adresseudvidelsen med for webshops med mange butikker. Det er kun i de tilfælde, hvor butikker og webshoppen ser hinanden som konkurrenter, at det kan være en dårlig idé, for der vil annoncens adresseudvidelse måske lede brugeren til den fysiske butik i stedet for ind i webshoppen.

Få Google+ med i annoncen

Google har også sociale udvidelser, og det handler om Google Plus. Du kan koble din Google Plus-profil til din annonce og får så en ekstra linje som i denne annonce:

Brugerne kan dermed se antal tilhængere, og er brugeren logget ind, vil det også fremgå, hvis nogle i personens cirkler har plusset annoncørens Google Plus-side.

Har du en Google Plus-profil, så bør du tilføje det til din annonce.

Så alt i alt fem gode måder at få annoncen til at fylde mere. Er der nogle du ikke bruger, så kom straks i gang med at tilføje.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Jacob blogindlæg Skriv dig op