Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Bomanns Blog Tjen langt mere med Most Wanted Response!

Tjen langt mere med Most Wanted Response!

2.666 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
13 August 2010

"Hvilket produkt er det du vil lægge fokus på i denne uge?"

Har du nogensinde stillet dig selv dette spørgsmål? Det at arbejde med Most Wanted Response (MWR) er noget som kan skabe en godt omsætning samtidig med at det giver en klarhed over din webshop.

Most Wanted Response er ikke noget nyt begreb, da man har arbejdet med det meget længe i offline verden. Det at vælge et eller et par produkter som man lægger meget fokus på. Det kan fx være at Netto skal have pushet tilbuddet 5 kg. tomater for 20 kr. Så gælder det for dem at smide det på forsiden af Netto-avisen, have dem på deres hjemmeside, og placere dem lige ved indgangen og ved kassen til hver en Netto i landet.

Som jeg tidligere har skrevet i mine indlæg, så kan man i mange tilfælde prøve at adoptere offline adfærd, online. Dette kan være en rigtig godt at arbejde med, hvis man virkelig er seriøs omkring sin konverteringsoptimering. I dette tilfælde kan man det samme med begrebet Most Wanted Response. Du bør HVER 1-2 uger sætte dig ned og kigge på dine produkter og stille dig spørgsmålet:

"Hvilket produkt er det du vil lægge fokus på i denne uge?"

Det du så skal gøre er at:

  • Udvælge et eller et par produkter som du vil kæmpe med arme og ben for at få solgt.
  • Lægge en strategi for hvordan de skal pushes.
    • Online / Offline
    • Som mersalgs strategi
    • Flyers
    • Bannere
    • Forside tilbud
    • M.m.

Hvilke produkter skal jeg have som Most Wanted Response?

Kun fantasien sætter grænser. Det eneste du skal have i hoved er, hvordan får jeg dette produkt ud til folk. Du skal selvfølgelig sende dine ordre ud til tiden og supportere kunder m.v., men dit fokus i den pågældende uge skal være på de 1-3 produkter, som du har udvalgt til at få Most Wanted Response.

MWR kan selvfølgelig også være følgende:

  • At tilmelde sig et nyhedsbrev
  • Få den besøgende til at benytte kontakt formularen
  • Downloade en gratis e-bog
  • M.m.

Hav hele tiden din målgruppe og dine mål i baghoved

Hver gang, når du sætter dig ned og kigger på den kommende uges Most Wanted Response, så gør samtidig følgende:

  • Hent papir og blyant (Word kan skam også bruges)
  • Skriv ned hvad dit mål er. Hvad skal du have solgt inden for den næste uge? Hvor meget skal du tjene på de produkter?

Gør det klart for dig og dine kollegaer hvad målet er. Samtidig så skal du selvfølgelig tænke på din målgruppe (det skal du faktisk altid..). Husk på din målgruppe nu når du skal lave annoncer osv. Det gør mere end man lige tror.

Langsigtede Most Wanted Response

Jeg skrev før at du skal sætte dig ned hver uge og udvælge de produkter til Most Wanted Response. Det er én måde at gøre det på. Egentlig kan dit Most Wanted Response sagtens være langsigtet. Det kan være at du om 5 år skal være den top 3 over førende virksomheder i dit felt. Det kan også være at du skal have øget din kunde database med over 100 % inden for et år. Hvis du kun handler med ét produkt, fx et Anti-Virus program.  Du vil måske have over 1 million downloads af din light udgave, inden for de næste 2 år.

Et ting er sikkert, og det er at du skal huske at holde fokus.

Målsætning er alt!

Det er vigtigt at du sørger for at klargøre dine mål for dit Most Wanted Response. Sæt et mål, gerne lidt højere end hvad du ved du kan klare. Kæmp for at nå målet. Gør gud og hver mand opmærksom på hvad dit Most Wanted Response er. Hæng sedler op i Netto, hvis det er det som skal til. Kæmp!

Det at arbejde med Most Wanted Response kræver ikke rigtig nogen ressourcer. Det hele handler om at definere dine mål og tilpasse sin strategi til sin målgruppe. Det er 100% gratis at opsætte mål og planlægge dit Most Wanted Response, det koster først penge når du skal til at lave kampagner og annoncer. 

 

Det handler om at gøre det til en hverdags ting at arbejde med Most Wanted Response. Og vigtigst af alt, så gælder det om at komme i gang nu!

Hvis du vil lære mere om e-handel, konverteringsoptimering og brugervenlighed, så kan du også besøge min egen blog hvor jeg blogger videre..

Held og lykke med din konverteringsoptimering og dit Most Wanted Response! :-)

/Bomann

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Nikolaj skriver Skriv dig op