Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Bomanns Blog 10 tips til et bedre check-out flow

10 tips til et bedre check-out flow

5.352 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
11 August 2010

I dag har jeg valgt at lave et indlæg med korte, men præcise tips til hvordan du kan øge konverteringen i din webshop.

Jeg kunne selvfølgelig bare slynge ud med nogle tricks, men jeg har valgt at det skal omhandle check-out flows.

Og lad os bare springe ud i det:

1

Der er rigtig mange som lægger ting i indkøbskurven hvorefter at de forlader computeren eller surfer væk fra siden.

I det tilfælde kan man et par forskellige ting. En ting kunne være at benytte dig af cookies. Dvs. at man gemmer kurvens indhold vha. cookies.

Hvis kunden har et login og vel at mærke er logget ind, så er det muligt at gemme kurvens indhold i den på gældendes profil.

De kan også, hvis kunden har indtastet sin e-mail, sende en mail hvori man gør opmærksom på, at man ikke har gennemført handlen. Husk at skriv, at de bare kan ringe eller skrive hvis der er nogen problemer.

2

Hvis du har lavet en Facebook gruppe til din virksomhed (som du forhåbentligt har), så kan du i check-out flowet lave en "få 10 kr rabat hvis du bliver medlem af vores facebook gruppe"-funktion. Det er selvfølgelig en lille ekstra udgift, men hvis man tænker på livstidsværdien af kunden, så er det jo ret billigt.

Det kan selvfølgelig også bruges med nyhedsbrevet. 

3

Indsæt en "Gå til betaling" i både toppen og bunden af indkøbskurven. Indsæt også en "Næste" og "Forrige"-knap i toppen og bunden af check-out flowet. Kort sagt: gør det let for kunden at navigere frem og tilbage og nå sit mål.

4

Hold kunden tryg! Tydeliggør din e-mail, telefon m.m. under købsprocessen. Brug alle de "trygheds-symboler" som du kan støve op. PBS, Trustpilot.dk osv.

Indsæt kunde anmeldelser og andre anbefalinger.

Gør det samtidig tydeligt at kunden har en fortrydelsesret, som han/hun altid kan benytte sig af, hvis produktet ikke er tilfredsstillende.

5

Sådan bør du organisere dine felter:

Så få felter som muligt!

Et felt til navn og et felt til adresse. Når kunden indtaster postnr. så skal byens navn selv udfyldes. Lad være med at have et felt til telefon nr. osv., da dette alligevel aldrig bruges.

6

Tydeliggør hvor kunden er i købsprocessen. Lav en såkaldt breadcrumb. Fx Trin 1 (Kontakt-oplysninger), trin 2 (betalingsmetode) og trin 3 (betaling), eller sådan noget i den stil.

7

Tilbyd så mange forskellige betalingskort og betalingsmetoder som overhoved muligt!

Alle de betalingskort som du kan få fat i; dankort, faktura, efterkrav (hvis du tør) osv.

8

Sæt op exit-tilbud! Kunden har jo allerede kreditkortet fremme, så hvorfor ikke prøve at skabe lidt mer-salg? Du kan fx prøve med:

  • Populære produkter og top sellers
  • Andre produkter, som folk tidligere har købt sammen med de pågældende.
  • Relaterede produkter som kunden muligvis vil kunne lide
  • Accessories som passer til det som kunden er ved at købe (fx memory card til et digital-kamera)

    9

    Fjern alt overflødigt! Reklamer, best-sellers, åbningstider osv. Det eneste der bør være, er det som der bliver omtalt i punkt 4, samt et logo.

    Det er dog stadig vigtigt at kunden kan genkende shoppen, dvs. at kunden ikke tror han/hun er på et helt andet site.

    10

    Sidst men ikke mindst: sørg for at tracke hver enkelt trin i dit check-out flow, så ved du præcis hvor dine kunder falder fra,

     

    Vil du læse mere om e-handel, konverteringsoptimering og brugervenlighed, så er der også en del indlæg på min egen blog.

    Håber at du kunne bruge det til noget og igen, held og lykke med din konverteringsoptimering!

    /Nikolaj Bomann

     

    Hvor mange stjerner giver du? :
    Få besked når Nikolaj skriver Skriv dig op