Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Henriette Weber fra Toothless Tiger Hvorfor at konferencer altid har været en prioritet i mit markedsføringsbudget

Hvorfor at konferencer altid har været en prioritet i mit markedsføringsbudget

4.486 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
04 April 2011

I sidste uge kom jeg hjem fra en konference i London: Geeknrolla. Et af de steder hvor man som startup kan komme hjem fra med rigtig gode relationer til nogen af europas venture selskaber og investorer.

Jeg var egentlig derovre for at gå igang med at undersøge et nyt projekt jeg vil igang med, men også fordi at jeg personligt helst vil være i rum med så mange startups som muligt, fordi de inspirerer mig helt vildt og få mig til at sætte igang under de store kedler i min egen virksomhed.

Men der var mange af startupsne der så nogen af de mennesker de gerne ville i kontakt med som fuldstændig uopnåelige, hvilket jeg slet slet ikke kan sætte mig ind i.

Grunden til at jeg tager til konferencer er for at få første kontakt med mennesker, mennesker som jeg så regner med, at jeg igennem tiden vil komme tættere på (sådan på den gængse relationssalgs "know, like and trust" måde). Der er også nogen folk til konferencerne som jeg bare vil snakke med, og hvor jeg så sætter mig et mål og et succeskriterie for, hvem jeg helst skal have været introduceret til inden konferencens slutning.

Konferencer er en rigtig god måde at få kontakter på, jeg har især følt at udlandet har trukket en del for min virksomhed, også fordi at der er flere af de udlandske konferencer der tiltrækker folk for andre lande, der er lidt på samme niveau som dig (måske i en storby i Europa hvor man ikke kender nogen på forhånd ?) det gør altså at man kommer til at netværke på kryds og tværs og at man kommer til at kende folk meget bedre. Det er sådan jeg har bygget mit netværk indenfor internet industrien - ved konferencerne, og ved at rende ind i nogen af de samme folk til konferencerne, så de med tiden begynder at ringe til mig hvis de lige er i København.

Det er også folk som jeg kan spørge om alting, og det er folk der anbefaler mig til opgaver, måske fordi at de kender mig mere som menneske end som virksomhedejer (pga. de uformelle rammer, der ligger udenfor de fleste konferencer, og består af middage og møder og så'ån).

En ting jeg vil anbefale er f.eks at give et "proposal" til en snak på konferencerne - dette giver både synlighed til dig omkring konferencen, men det gør også at, hvis man er heldig at ens foreslag bliver accepteret at man kommer til eksklusive middage og side-events sammen med de andre talere. 

Disse ting er jo bare i samspil med den egentlige konference, men det er en rigtig fed og givtig måde at markedsføre og bygge relationer på - bare med sin tilstedeværelse på konferencerne

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Henriette skriver Skriv dig op